Chef Bokning & Möten på Sabis Hotell & Möten
Sabis / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sabis i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Stockholms bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden : SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANG & DELI med 27 restauranger och 12 caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Sabis omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag ca 750 medarbetare. För mer information besök:
www.sabis.seInom Sabis Hotell & Möten ingår: FågelbroHus, Krusenberg Herrgård, Smådalarö Gård, Wenner-Gren Center och Näringslivets Hus. Vi söker en chef till vår gemensamma försäljning- och bokningsavdelning "Bokning & Möten" på Sabis Hotell & Möten. I dag arbetar fyra säljare med att boka våra fem anläggningar för konferens, övriga företagsarrangemang, fest, golfpaket, event mm. Vi sitter i fina lokaler på Näringslivets Hus på Östermalm.
Som Chef Bokning & Möten ansvarar du för att säkerställa att alla rutiner kring bokningshantering och säljarbete fungerar. Du är ansvarig för vårt online-bokningssystem Book Visit samt försäljning via olika bokningskanaler. Du ansvarar för att optimera beläggningen och för att påbörja arbetet kring Revenue Management. Du verkar för ett nära samarbete och intern kommunikation med samtliga hotell och mötesplatser genom hotell- & platschefer och nyckelpersoner. Samt är dem behjälpliga kring försäljnings- och bokningsfrågor och för att regelbundet ta fram statistik. Som Chef Bokning & Möten ingår du i affärsområdet Sabis Hotell och Mötens ledningsgrupp och rapporterar till affärsområdeschefen.
Du har ett personalansvar för 4 säljare och är själv aktiv i driften. Avdelningen Bokning och Mötens dagliga arbetsuppgifter består bl.a. av att ta emot bokningar, offerter och förfrågningar via telefon, e-post och webben. Aktivt arbete med uppsökande försäljning gentemot kunder i form av telefonsamtal, visningsresor, visningar, mässor och andra förekommande säljinsatser. Bearbetning av såväl bokningsbolag som slutkunder. Ca 25 % av tiden bör vara uppsökande försäljning per telefon.
Du har erfarenhet som försäljningsansvarig och/eller bokningsansvarig inom hotell och konferens. Vi ser helst att du har arbetat inom affärshotell och/eller kedjeverksamhet inom hotell och konferens. Du har erfarenhet av att arbeta med olika bokningskanaler. Har du dessutom erfarenhet av Revenue Management och Incoming är det mycket meriterande. Du behärskar MS Office och ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du är van att arbeta i bokningssystem. Vi använder oss av Spectra.
Som person brinner du för att arbeta med försäljning och service. Du är mål- och resultatinriktad och drivs av att sätta upp gemensamma mål för ditt team. Du trivs med att coacha och motivera dina medarbetare att arbeta för att nå uppsatta mål. Att du är van att föra en professionell dialog med kunder ser vi som en självklarhet.
Tillträde omgående. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag dagtid.
Välkommen med din ansökan! Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta affärsområdeschef Michael Lerner tel. 070-9217979.
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2015-11-10ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSabis
AdressSabis
Box 6015
10231 Stockholm
KontorsadressBox 6015
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2521020
Observera att sista ansökningsdag har passerat.