Chef, biträdande

Skellefteå kommun Socialkontoret / Administratörsjobb / Skellefteå
2014-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Chef, biträdande" (publicerad 2014-02-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun Socialkontoret i Skellefteå, Lycksele eller i hela Sverige

Livet är inte alltid enkelt och människor kan behöva stöd och hjälp vid olika tillfällen. Vi inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg är viktiga medaktörer i bygget av det goda samhället. Vi arbetar med stöd till barn och unga och deras familjer. Vi hjälper personer som hamnat i missbruk, har relationsproblem eller andra sociala svårigheter. Våra insatser och åtgärder är allt från flyktingmottagning och försörjningsstöd till familje- och drogrådgivning. Vi tror på det goda i människan och värnar om självbestämmanderätt och integritet.

Referensnummer 725

Vi söker en biträdande chef till asylboendet Origo och stödboendet Argos inom Skellefteå kommuns individ- och familjeomsorg. Verksamheten har som mål att ge ensamkommande barn och ungdomar en så god introduktion och integration i det svenska samhället som möjligt. Asylboendet Origo ligger på Morö Backe och består av ett antal lägenheter som slagits ihop för att passa verksamhetens behov. Origos målgrupp är ensamkommande barn i åldrarna 13 till 14 år. Personalgruppen består av åtta behandlingsassistenter, en biträdande chef på halvtid (i kombination med en halvtid på Argos) samt ansvarig chef. Stödboendet Argos är beläget i bostadsområdet Klintfors i Skellefteå och ger plats för boende till åtta till tio ungdomar under 18 år. Här arbetar fem behandlingsassistenter, en chef och biträdande chef som båda jobbar halvtid.

• **** Arbetsuppgifter *****
Som biträdande chef stöttar du ansvarig chef i verksamhets-, personal- och budgetfrågor. Du vägleder och coachar personalgruppen i det vardagliga arbetet utifrån en helhetssyn på verksamheten. I samråd med ansvarig chef och personalgruppen implementerar du förändringar i verksamheten. Tillsammans med de övriga biträdande cheferna ansvarar du för rekrytering, utbildning och handledning av gode män för hela enheten. Du sköter en stor del av kontakten med externa aktörer och deltar i nätverksgrupper med fokus på verksamhetens bästa. I arbetsuppgifterna ingår även samordning vid in- och utflyttning av ungdomar. Du stöttar ungdomar utifrån salutogent-lösningsfokuserat arbetssätt, utbildar och vägleder personal i journalföring, samt sköter verksamhetens eventuella vikarieanskaffning.

• **** Kvalifikationer *****
Socionomexamen. Du har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar och kan möta dem i kris. Du har kunskap om placerade barn och ungdomars situation och kan observera, tolka och beskriva deras behov. Erfarenhet av arbete med invandrarungdomar ses som meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap i asylprocessen. Du tänker strukturerat och lösningsfokuserat i alla situationer. Du kan leda och fördela arbetet i personalgruppen och kan fatta beslut. Du är stresstålig och kan klä dig i vuxenrollen i en ungdomsmiljö där det handlar om att sätta gränser och lösa konflikter.

Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.

Publiceringsdatum
2014-02-14

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidareanställning

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Lindberg, chef 0910-73 50 00
Haile Gheremedhin, Vision 0910-73 50 00

Företag
Skellefteå kommun Socialkontoret

Adress
Skellefteå kommun Socialkontoret
93185 Skellefteå

Jobbnummer
1779878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun Socialkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun Socialkontoret: