Chef Affärsutveckling till Saferoad Birsta

Rutinera I Sundsvall AB / Försäljningsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rutinera I Sundsvall AB i Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall eller i hela Sverige

Saferoad Birsta AB tillverkar och säljer väg- och broräcken samt utför kringtjänster för dessa produkter såsom montering och projektledning. Huvudkontor och tillverkning finns i Sundsvall, lokala försäljningskontor i Arboga och Borås. Företaget grundades 1961, har idag 90 anställda och ingår sedan 2007 i Saferoadkoncernen med 2 500 anställda i 21 länder www.saferoadbirsta.se

Vill du arbeta med att utveckla och förbättra Saferoad Birstas marknadsposition och uppnå finansiell tillväxt? Då ska du söka tjänsten som Chef Affärsutveckling.

Din roll innebär en senior marknads- och säljfunktion, utan personalansvar. Du ansvarar för att utveckla och lägga fram en långsiktig strategisk marknadsplan inklusive strategiska mål med aktivitetsplan för att skapa förutsättningarna att styra mot rätt kurs tillsammans med övriga bolag inom koncernen.

Utöver att identifiera långsiktiga strategiska mål innebär ditt arbete även att bygga relationer med nyckelkunder, identifiera affärsmöjligheter, förhandla och göra affärer samt hålla dig a jour kring nuvarande marknadslägen. Du arbetar dagligen i nära samarbete med medarbetare inom sälj, produktion, projekt, utveckling och inköp samt med övriga chefer i bolaget.

Du sköter planering av möten och säljaktiviteter för att profilera bolaget i rätt kanaler. Du är aktiv med omvärldsbevakning bl.a. genom att delta i industri- och branschsammanhang som mässor/konferenser. Du identifierar möjligheter till nya kampanjer, serviceprodukter och kanaler som bidrar till ökad försäljning. Du håller övriga i bolaget löpande informerade om vad som händer ute på marknaden.

Vi söker dig som är universitets- eller högskoleutbildad. Du har många års erfarenhet av försäljning, affärsutveckling och projektledning inom väg-, bro- och anläggningsbranschen. Vi tror att du genom dina erfarenheter har en bred kunskap och förståelse för försäljningsfrågor såväl ekonomiskt som strategiskt samt har god förmåga att agera självständigt inom området.

Som person har du en god självkännedom, du har lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina löpande kontakter såväl internt som externt. Du har erfarenhet av att leda, coacha och entusiasmera medarbetare och branschkollegor. Då vi jobbar i en internationell koncern är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet från CRM-system.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, avser heltid med placering på huvudkontoret i Sundsvall. Då resor förekommer i tjänsten krävs det att du har körkort.

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf, 070-760 64 47. Din ansökan skickar du till: petra.elf@rutinera.se Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 7 mars 2016.

Publiceringsdatum
2016-02-22

Körkortskrav
B
Tillgång till egen bil
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-07
Ansökan kan skickas till e-postadress: petra.elf@rutinera.se

Företag
RUTINERA I SUNDSVALL AB

Adress
RUTINERA I SUNDSVALL AB
Sjögatan 2
85234 SUNDSVALL

Kontorsadress
Sjögatan 2
SUNDSVALL

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-7606447

Jobbnummer
2683630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rutinera I Sundsvall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rutinera I Sundsvall AB: