Chef - It Service Desk

JobBusters AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Alingsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-05-05

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund i Göteborg som arbetar inom länstrafiken söker vi nu efter en Chef som kan ta ansvar för avdelningen IT-Service Desk. Kunden är mitt i en transformation av Digital Infrastruktur, vilket innebär att uppdraget innehåller ett stort mått av förändringsledning och förändringsarbete; inklusive nya arbetssätt och ny organisation. Hos vår kund är ledarskap en profession, vilket innebär att du som Chef för avdelningen har förmågan att visa vägen, ta fram mål och strategier för avdelningen utifrån vision och kundlöfte. Du kommer att driva utveckling och effektivisering av IT-Service Desk, coacha medarbetarna och förbättra avdelningens arbetssätt. Rollen innebär fullt personal-, budget- och verksamhetsansvar. Sammanfattningsvis kommer du att arbeta med daglig operativ ledning av avdelningen, utveckling av avdelningens verksamhet samt ersätta ordinarie Chef i ITs ledningsgrupp samt i ledningsgruppen för Digital Infrastruktur.

Om företaget
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
• Du har relevant utbildning inom ekonomi/teknik/informatik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande roll på en IT avdelning.
• Du har erfarenhet av att utveckla servicedesk för att förbättra för slutanvändaren.
• Du har erfarenhet av ServiceNow och att implementera standardprocesser för IT Servicedesk (Request, Incident, Knowledge).
• Du har erfarenhet av framgångsrik IT Servicedesk-verksamhet i en agil organisation.
• Du har erfarenhet av att rekrytera till ditt team.
• Du talar och skriver svenska obehindrat.
• Meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig verksamhet.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Chef för IT Servicedesk så är du bra på att kommunicera och har lätt för att samarbeta. Du är en trygg ledare med stor förmåga att motivera, prioritera och skapa rätt förutsättningar för att dina medarbetare ska lyckas i sitt arbete. Du involverar och engagerar dina medarbetare. Du är även van vid förändringsarbete och kan enkelt leda i förändring.

Ersättning
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1 juli 2022 och uppdraget förväntas löpa i 12 månader, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund med nya fräscha kontor i Göteborg. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) då intervjuer sker löpande. Sökord: Chef, IT, Servicedesk, IT-Chef, Agil

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobbusters AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4411".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters

Kontakt
Johanna Johansson
johanna.johansson@jobbusters.se
+46 76 719 66 61

Jobbnummer
6610787

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: