Chattspecialist

Academedia Support AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academedia Support AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

AcadeMedia söker nu en medarbetare med ansvar att bemanna våra gymnasiers chattfunktion, ansvara för att rätt information finns i våra frågor & svar, samt hantera ärenden för bytagymnasium.se

Rollen/arbetsuppgifter
Som chattspecialist är du första kontakt för våra befintliga och presumtiva elever och vårdnadshavare. Du representerar AcadeMedia och alla dess verksamheter och har som mål att ge utförliga svar på elevers och vårdnadshavares frågor online.

Du arbetar tillsammans med övriga medlemmar i vårt digitala marknadsteam. Du tar initiativ, planerar, driver och slutför uppgifter som är relaterade till ditt uppdrag.

Publiceringsdatum
2022-04-20

Dina arbetsuppgifter
• Bemanna och ansvara för chatten
• Säkerställa att chatten håller hög klass i svarsfrekvens och tillgänglighet
• Samarbeta med marknadsansvariga och våra enheter för att få in information till frågor & svar samt ansvara för att dessa hålls uppdaterade
• Ansvara för att samla in aktuell information inför varje terminsstart till exempel om läsårstider, meritpoäng, det preliminära gymnasieintaget och sedan det slutgiltiga gymnasieintaget
• Dela dina insikter från chatten med relevanta grupper internt
• Rapportera data från chatten
• Hålla utbildningar i chattklienten för andra personer som ska bemanna den
• Delta i möten med chattsystemets leverantör och vara delaktig i att driva utvecklingen av funktionen
• Svara på frågor och hjälpa elever i vår tjänst bytagymnasium.se

Vi söker dig som

• Har minst 1 års erfarenhet av att bemanna en chattfunktion internt eller externt. Du kan ha erfarenhet från exempelvis en medlemsservice eller en kundtjänst.
• Har mycket god känsla för service
• Kan arbeta självständigt med egna ansvarsområden men fortfarande vara en del av ett team där frågor, idéer och lösningar bollas gemensamt
• Är en "doer" som trivs med att arbeta i ett högt tempo
• Är en god kommunikatör och mycket strukturerad i ditt arbetssätt

Meriterande

Tidigare erfarenhet av ImBox är meriterande men inte avgörande.

Anställningen
Anställningen är en heltidstjänst med start omgående. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Du kommer vara anställd av AcadeMedia Support AB.

Har du frågor?
Kontakta rekryterande chef Johan Hagegård, johan.hagegard@academedia.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia Support AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AcadeMedia Support AB (org.nr 556568-8479)

Arbetsplats
AcadeMedia Support

Jobbnummer
6556893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academedia Support AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academedia Support AB: