Chapter Lead Lifecycle Management

E.ON Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Malmö, Hässleholm, Halmstad, Karlshamn, Växjö eller i hela Sverige

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.

Älskar du att utveckla och leda kollegor samtidigt som du skapar engagemang, samarbete och en kundupplevelse i toppklass?
På E.ON pågår nu en spännande omställning till ett mer agilt arbetssätt för att kunna tillgodose och överträffa kunders förväntningar och vi gör detta eftersom våra kunder är kärnan i allt vi gör. Vi är övertygande om att denna förändring kommer vara avgörande för att nå framgång och det är ett inspirerande utvecklingsarbete som bara har börjat. Vi hoppas du vill vara med!
Till vår nystartade agila konsumentorganisation söker vi en Chapter Lead som ska leda de medarbetare som ska nå framgång genom att driva, koordinera och leda utvecklingen av kundupplevelsen för våra privata kunder och små till medelstora företagskunder. Nya agila arbetssätt, kundlivscykeln och affärsnära system är områden som ligger dig och oss varmt om hjärtat, alltid med kundupplevelsen i fokus.
Som Chapter Lead för Lifecycle Management kommer du att fokusera på medarbetarnas förmågor och färdigheter för att se till att vi är bäst på kundupplevelse! Teamets uppgift handlar om att utveckla "hur" vi når våra mål, din uppgift är att möjliggöra att teamet kan nå dit. Chapter Lifecycle Management består idag av 11 engagerade medarbetare som, precis som du, vill arbeta mot en bättre och mer hållbar framtid där vi alltid har kundens behov och upplevelse i centrum. Det är ett dynamiskt ledaruppdrag där relationer, involvering och möjlighetsfokus kommer vara en stor del av din vardag.
Du kommer att arbeta nära det team du leder, men också ingå i en Squad där du kommer förlägga ca 30% av din arbetstid inom din spetskompetens. Tillsammans med övriga squadmedlemmar arbetar du med att uppfylla ett tydligt syfte för att vi ska nå våra gemensamma ambitiösa affärsmål. Ditt ansvar i squaden blir att bistå med dina kunskaper baserat på både det chapter du leder och dina tidigare erfarenheter. Du kommer också vara en viktig del av konsumentorganisationens ledning i att arbeta med strategiska affärsfrågor, taktisk kompetensutveckling och ständig vidareutveckling av vår nya agila organisation.
Tjänsten är baserad på E.ONs nordiska huvudkontor i Malmö.

För att ha kul på jobbet och lyckas i ditt arbete så tror vi att det är viktigt med stor nyfikenhet och kunskap av CRM med tillhörande arbetssätt och verktyg inom kundhantering samt hur de kan hjälpa till att vidareutveckla och höja kundupplevelsen. Vi tror och önskar oss att du har en akademisk examen och erfarenhet av coachande ledarskap kombinerat med god förmåga att inspirera och entusiasmera din omgivning. Du hugger gärna i där det behövs och du motiveras av att stötta och hjälpa dina medarbetare att öppna upp nya kapitel i deras potential.
Du har gedigen erfarenhet av att i samarbete med interna stakeholders, som IT och marknadsföring, vidareutveckla kundupplevelser inom konsumentmarknaden. Du har flera års erfarenhet av utveckling av arbetssätt kopplat till kundupplevelse och just därför vet du hur vi når de resultat vi vill genom engagerat och strukturerat arbete.
Vi hoppas på positiva insikter och erfarenheter från tidigare affärsnära förändringsarbete samt en värderingsbaserad, tydlig och entusiasmerande ledarstil. Du är en kommunikativ och empatisk ledare med stort tillsammanstänk. Som person är du entusiastisk, positiv, prestigelös och gillar att skratta på jobbet samtidigt som du är tydlig i ditt ledarskap beträffande både delegering och våra mål.
Feedforward är en naturlig del av ledarskapet som du lägger stor vikt vid för att ge rätt förutsättningar för teamet att utvecklas och växa.
Kan du övertyga oss att du är rätt person för jobbet trots frånvaro av något på vår önskelista ovan så är det till din fördel.

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Sofie Bredinger, +46 703 806864

För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Undefined

Publiceringsdatum
2019-12-19

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
E.On Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "105845-32051692".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E.On Sverige AB (org.nr 556006-8420), http://www.eon.com

Arbetsplats
E.ON Energilösningar AB

Jobbnummer
5012476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Sverige AB: