Change Manager (itil) Till Telia Enterprise

Bravura / Datajobb / Stockholm
2016-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Change Manager (itil) Till Telia Enterprise" (publicerad 2016-06-28) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Publiceringsdatum
2016-03-23

Företaget
Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien inklusive Ryssland och Turkiet, samt Spanien. TeliaSonera hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara nummer ett eller två på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet.

De äger ett av världens största fibernät och satsar ytterligare 15 miljarder på att bygga ut den fasta och mobila infrastrukturen i Sverige. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger de ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av allt mer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. I juni 2016 flyttar de till nybyggda och toppmoderna lokaler ovanpå Mall of Scandinavia.

Dina arbetsuppgifter
Som Change Manager kommer du att arbeta med ett prestigefyllt uppdrag inom Enterprise Services, med en av företagets största och viktigaste kunder. Din uppgift är att bygga upp Change-processen mot kunden, där du förväntas arbeta över organisatoriska gränser och utveckla arbetssätt och processer i syfte att säkerställa en stabil drift. I din roll ingår att kvalitetssäkra, koordinera och informera om planerade arbeten som utförs hos Telia eller hos kund. Du arbetar nära företagets Life Cycle Managers och Service Managers.

Rollen kräver att du har en förståelse för teknisk förvaltning. Du genomför regelbundna kundbesök och arbetar ständigt med kvalitetsförbättringar. Därtill bygger du vidare på kundrelationen kring ramen för Change Management.

Kvalifikationer
• Akademisk utbildning
• Dokumenterad erfarenhet inom ITIL (Change Management)
• Erfarenhet av process- och/eller verksamhetsutveckling. Du kan även ha arbetat med projektledning och/eller som teknisk koordinator
• Erfarenhet av outsourcing (meriterande)
• Vana av kunddialog kring change management (mycket meriterande)
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Vi söker dig som är öppen, rak och som vågar ta för dig och komma med initiativ i en kunddialog. Du är affärsmässig och duktig på att vårda dina kundrelationer. Vidare är du strukturerad, har en teknisk förståelse och drivs av att genomföra förbättringar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: change, ITIL, process, Telia, telekom, verksamhet, outsourcing, projektledning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Oscar Ohlsén 08-40024050 oscar.ohlsen@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2742926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: