CFO till KB18

Oak Consulting AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oak Consulting AB i Örebro, Lindesberg, Arboga, Karlskoga, Laxå eller i hela Sverige

Som CFO kommer du ha en nyckelroll i vår organisation och du kommer ha en central och ansvarsfull roll för att vi skall lyckas med vår målsättning - att ha en konsolidera omsättning på 1 miljard inom 10 år. Du måste vara beredd på att vara med på den resan som innebär att starten kommer att innehålla arbetsuppgifter som är relativt enkla - reskontraarbete, bokföring och betalningar för att sedan övergå till avancerade uppgifter som koncernredovisning, kontakt med revisor och bank, likviditetsplanering, kassaflödesanalyser, budget, bokslut och årsredovisning. Du kommer också bistå i värderingar och due diligence av potentiella företagsförvärv.

Efterhand kommer arbetet att renodlas till att bli CFO på koncernnivå och du kommer då att aktivt arbeta mot dotterbolagens ekonomifunktioner. Du rapporterar till VD och deltar som föredragande på moderbolagets styrelsemöten minst fyra gånger per år samt även vid några av dotterbolagens styrelsemöten. Du leder ekonomiarbetet i koncernen samt utvecklar koncernens ekonomistyrning och ser till att de interna kontrollsystemen efterlevs.
I ansvaret ingår också löpande analys, beskrivning och information om bolagets ekonomiska ställning till berörda parter. Du säkerställer att företagets ekonomiska mål och vision tydliggörs internt och stödjer företagets ägare, chefer och bolag i den ekonomiska uppföljningen. Vidare ansvarar du för att koncernen har rätt kompetens och förutsättningar att bedriva ett effektivt ekonomiarbete.

Vi söker dig som är civilekonom och som har arbetat med koncernredovisning. Tänkbar bakgrund är några olika uppdrag som ekonomichef och att du har erfarenhet av arbete mot revisor och skattekonsulter. Det är också önskvärt om du har varit med vid förvärv eller försäljning av bolag.

Som person måste du vara engagerad, positiv, framåtlutad och har ett intresse för andra människor. Du stimuleras av att få insyn i många olika branscher och du har god ledarskapsvana, vilket krävs för att coacha befattningshavarna i våra verksamheter. Det ställer också krav på att du har den kommunikativa och strategiska höjd som krävs för att utveckla koncernen framåt. Då själva verksamheten, med flera olika bolag i olika branscher, på många sätt är komplex är det även viktigt att du har en stark analytisk förmåga och att du är genuint intresserad av, och har en känsla för, siffror.

För att passa in hos oss på KB18 måste du vara självständig och prestigelös. Det är ett måste givet bredden på de arbetsuppgifter som du är ansvarig för under de första åren. Du måste kunna växla tempo och kunna växla mellan att ha koll på detaljerna och att se de stora dragen. Vi vill att du är nyfiken och kreativ - inget är omöjligt och det nästan omöjliga är spännande. Vi tror att du har mycket integritet, det vill säga att du står på dig när det blåser.

Du behöver även kunna resa någon eller några dagar i veckan och vara beredd på att jobba mycket i perioder, men du accepterar att det är lugnare ibland. Om du vill arbeta deltid under de första åren så är det OK med oss, det viktiga är att båda parter vet att det här med tiden är ett heltidsjobb. Vi är också flexibla när det gäller arbetsort, Örebro-Eskilstuna-Stockholm och/eller hemifrån.

KB18 är ett konglomerat bestående av små företag med olika verksamheter. Vi har ambition att växa genom förvärv och vår målsättning är 10-20 företag med en konsoliderad omsättning på 1 miljard kronor inom 10 år. Våra företag (idag fem stycken och snart sex) drivs av oss delägare. Vi har kompetens från en rad olika områden, kompetens som behöver kompletteras med djupgående kunskap i redovisning och andra ekonomiska frågor. Vart och ett av våra företag har en egen ekonomifunktion men på koncernnivå finns ingen sådan funktion, istället använder vi oss av en extern redovisningsfirma samt en bolagsvärderingskonsult. Vi behöver därför förstärka vår organisation med en erfaren CFO som vill vara med på vår spännande resa.

Varaktighet, arbetstid
Om du vill arbeta deltid under de första åren så är det OK med oss, det viktiga är att båda parter vet att det här med tiden är ett heltidsjobb. Vi är också flexibla när det gäller arbetsort, Örebro-Eskilstuna-Stockholm och/eller hemifrån.

Publiceringsdatum
2017-03-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-26

Kontakt
Helena Fiedler 070-5919033
Maria Roseen 070-259 05 07

Företag
Oak Consulting AB

Adress
Oak Consulting AB
Gustavsviksvägen 7
70285 ÖREBRO

Kontorsadress
Gustavsviksvägen 7

Jobbnummer
3364095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oak Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oak Consulting AB: