CFO , Ekonomichef , Ekonomiansvarig

Office Recycling / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Office Recycling i Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

CFO / Ekonomiansvarig

Koncernens CFO är en nyckelroll för fortsatt tillväxt och framgång. Rätt kandidat är strukturerad, affärsorienterad och trivs i att arbeta såväl operativt som strategiskt. Rollen är idag mycket dynamisk, Vi söker dig som kan tillträda inom 1-2 månader och som vill jobba heltid.

Rollen innefattar det yttersta ekonomiska ansvaret för månadsbokslut, rapportering och budgetprocessen gällande hela OR-koncernen. Vidareutvecklar verksamheten med kvalitetstänk samt agerar stöd till bolagets ägare, styrelse och VD. Därutöver tillkommer ansvar för vissa HR-frågor, samt direkt personalansvar för vår ekonomiassistent.

Lite om oss:

Office Recycling är en koncern på fem bolag som befunnit sig i ständigt växande fas. Det är ett startup med uppskalningsutmaningar.

Vi är Sveriges grönaste återvinningsföretag, i en bransch där 90 % av de fossila utsläppen uppstår genom transporterna så kände vi att det var dags för helomvändning och bli förebilden för alla i vår bransch. Därför är vi det enda återvinningsföretaget idag som har Bra Miljöval-märkning på våra transporter. Medan all övrig miljöpåverkan klimatkompenseras varje år.

Vi har skapat ett framgångsrikt recept för att öka företagsåtervinningen till samma pris som oljeberoende alternativ. Genom att optimera logistiken och förkasta tunga dieseltransporter, så har vi ökat våra kunders återvinningsvilja med 50 % och halverat antalet tidigare transporter. Med andra ord erbjuder vi framtidens återvinning redan idag.

Idag har vi redan 1500 miljöhjältar som gör skillnad, genom aktiva val för att bidra till en fossilfri värld. Exempel på dessa miljöhjältar, våra kunder, är: MTG, Bonnier, Naturskyddsföreningen, Världsnaturfonden, och många fler.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Helhetsansvar för ekonomioch finans - inkluderar alltifrån ekonomisk uppföljning, analys och ekonomistyrning till redovisning, skatter, bokslut samt koncernredovisning

• Ledningsgruppsarbete med förväntan att bidra i alla typer av frågor

• Leda budgetprocessen och stämma av månadsvis.

• Avstämningsarbete

• Likviditetsoptimering

• KMA-arbete (Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljöledningssystem)

• Fortsatta åtgärder för att digitalisera alla ekonomiska flöden och processer

• Lönehantering, deklarationer, skatteredovisning och rapportering

• Agera aktiv och framtidsorienterad rådgivare till VD och styrelse

• Bibehålla en fortsatt robust och affärsmässig rapportering

• Business controlling

• Financial controlling

• Fortsätta med utveckla affärstödsystemen

• Äga och utveckla, likviditetsfrågor och bankrelationer tillsammans med VD

• Fungera som ledningsgruppens sekreterare

• Inköpsansvar för utvalda nyckelområden

Krav för att klara av rollen:

• Akademisk civilekonomexamen/magister/masterexamen, med inriktning mot controlling och/eller redovisning och revision
• 2-3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som ekonomiansvarig
• Förberett inför bokslut samt agerat kontaktyta till revisor
• Vana att arbeta i Fortnox (de flesta moduler används)
• Van att jobba i MS Excel
• Grundläggande kunskap i någon av de vanligare löneprogramvarorna

Meriterande bakgrundserfarenheter (ej krav):

• Meriterande att ha arbetat som CFO/ekonomichef.
• Erfarenhet av Visma Lön 600
• Arbetat i ledningssystem såsom ISO 14001 och 9001 eller annat KM-arbete
• Dokumenterat bra erfarenheter som ledare inom sport, föreningslivet eller inom näringsliv.
• Bank- eller revisionsbakgrund är meriterande men inget krav

• Det är meriterande med erfarenhet av att jobba i ett snabbväxande mindre bolag och att man förstår utmaningarna som uppstår i den typen av bolag samt att man är beredd att kavla upp ärmarna och ställa upp för varandra.

• Vana att hantera kontaktytor med myndigheter, såsom SKV, AF, FK, etc.

• Arbetat med Business Intelligence

Publiceringsdatum
2017-12-19

Dina personliga egenskaper
• Starkt personligt driv, energi och engagemang
• En naturlig ledare
• Vältalig och trevlig
• Noggrann, och ansvarstagande, står för struktur, ordning & reda
• Affärsmässighet och analysförmåga
• Välutvecklad förmåga att omsätta analyser till actions
• Välutvecklad kommunikativ förmåga kring prognoser och slutsatser
• Trygg, jordnära med en god social förmåga att skapa och bibehålla relationer - såväl interna som externa
• Förtroendeingivande med hög integritet
• Förmåga till helikopterperspektiv men samtidigt "hands-on" när så behövs
• Lösningsorienteradoch prestigelös
• Can do-attityd.

Arbetsgivarreferens: Hur är det att jobba på Office Recycling? Meddela gärna i din ansökan om du vill prata med tidigare innehavare av rollen.

Tjänsten är heltidsanställning placerad på företags huvudkontor på Östermalm (nära Humlegårdsparken) i Stockholm, vi tillämpar provanställning.

Med vår nuvarande tillväxttakt kommer vi att de närmaste fem åren konvertera 250 000 oljeberoende transporter till att bli fossilfria. Investeringar i klimat skapar nya jobb, det är lönsamt för samhället, världen och företagen att driva på utvecklingen. Därför gör Office Recycling det lilla extra. Det som inspirerar. Det som gör skillnad. Tillsammans kan vi förändra världen. En mil i taget

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Philip Eklöf philip@officerecycling.se +46 000 00 00 00

Företag
Office Recycling

Adress
Office Recycling
Engelbrektsgatan 31
11432 Stockholm

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 31, Stockholm

Jobbnummer
3862717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Office Recycling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Office Recycling: