Cervera söker en analytisk CRM ansvarig
Cervera AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cervera AB i Stockholm,
Norrköping,
Linköping,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vackra saker, inredning och praktiska föremål kan man aldrig få nog av, om du frågar oss. Cervera består av ett 70-tal butiker med ca 500 anställda med en omsättning 2013 på ca 900Mkr. I våra butiker finner du ett sortiment bestående av mer än 6500 artiklar. Vår affärsidé är att erbjuda ett sortiment av utvalda kvalitets- och designprodukter för matlagning, servering och dekoration i en inspirerande butiksmiljö där service och kunskap ger Cerveras kunder ett mervärde.
Till marknadsavdelningen söker vi nu en analytisk CRM ansvarig till vårt centrala kontor i Stockholm.
Övergripande om rollen
Du kommer att ingå i vårt team på åtta personer som har i gemensamt uppdrag att tydliggöra Cerveras varumärke på marknaden och driva besök till våra butiker samt stärka kundernas lojalitet. Det handlar mycket om att omvandla kundinformation till kundinsikter och affärsnytta som underlag för marknadskommunikation. Ditt huvudsakliga ansvar blir att leda den fortsatta utvecklingen av Cerveras kundklubb. Som CRM ansvarig rapporterar du direkt till marknadschefen och har ett nära
samarbete med övriga på marknadsavdelningen, försäljningsavdelningen samt inköpsavdelningen.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att vara ansvarig för CRM arbetet inom hela Cervera. Det innebär att du kommer att vara ansvarig för att genomföra olika typer av analyser och presentera resultat för organisationen samt utveckla effektiva uppföljningsmetoder. Du kommer också att vara med och utveckla vår CRM strategi och ta fram handlingsplaner som stödjer hela kundflödet dvs. värva, utveckla och behålla lönsamma kunder. Det innebär att du tillsammans med marknadschefen tar fram relevant och målriktad kommunikation. Slutligen är du även övergripande ansvarig för drift, support och förvaltning av system (QlikView).
Vi söker dig som har:
• Vi söker dig som har cirka 5 års erfarenhet inom området CRM och kundanalys
• Kundorienterad och brinner för kundfokus ? eftersom vårt mål är att skapa högre
relevans för kunden och därmed öka Cerveras försäljning krävs stort kundfokus
• I grunden en högskoleutbildning, civilekonom eller liknade
• God förståelse för de affärsmässiga och tekniska möjligheterna med en kundklubb
• Strukturerad, analytisk och kommunikativ
• Viktigt med starkt driv, social och prestigelös
• Erfarenhet från detaljhandeln är meriterande
• Då du kommer att arbeta med kommunikation, så måste du kunna utrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
Publiceringsdatum2014-12-18Övrig informationTjänsten är på heltid, provanställd på sex månader, därefter tillsvidareanställd.
Intresserad?
Registrera din ansökan på
ansokan@cervera.se senast den 14 december 2014. Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Frågor besvaras av Marknadschef Erika Dalle på mobilnummer 076-125 90 14.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-06
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@cervera.seFöretagCervera AB
AdressCervera AB
Box 7095
10387 Stockholm
KontorsadressTegnérgatan 23
111 40 Stockholm
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6309400
Faxnummer: 08-7325810
E-postadress:
info@cervera.se Jobbnummer 2105894
Observera att sista ansökningsdag har passerat.