Central Support Agent

MyNewsdesk AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MyNewsdesk AB i Göteborg, Malmö, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken som Google, Viasat, Gröna Lund och Johan & Nyström använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister. Vi har över 170 anställda på kontor i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Tyskland och Singapore.

Vi är ett framgångsrikt företag som verkligen ser till våra anställdas bästa. Söker du ett företag där du får möjligheten att vara med och påverka och driva en verksamhet framåt, då är verkligen Mynewsdesk rätt arbetsplats för dig.

Läs vår annons, känn lite inspiration och sök om du känner dig träffad med beskrivningen nedan!

Support Agent:

I rollen som Support Agent kommer du att arbeta med framförallt kundservice, kundsupport och utbildning. Men rollen är bred och ditt engagemang och din initiativförmåga ger goda möjligheter att forma rollen efter ditt önskemål.

Du kommer att vara placerad i våra helt nyrenoverade lokaler i centrala Göteborg. Teamet består av tio personer.

Är du den vi letar efter?

Vi letar efter en person som trivs i mötet med nya människor, har en pedagogisk talang och som inte är främmande för att vara nytänkande i den typen av sammanhang. Vi tror att du är en person som är prestigelös och har glimten i ögat. För att vara framgångsrik i rollen så tror vi att du har lätt att strukturera ditt arbete, gillar att ta för dig och har kapacitet att hantera oförutsedda situationer. Du kommer att vara en viktig representant för Mynewsdesk utåt mot våra kunder, du ansvarar för att ge den bästa servicen både via telefon och mail. Men utöver detta kommer du att även att arbeta med att utbilda våra kunder i hur de använder Mynewsdesk verktyg på det mest framgångsrika sättet.

Arbetsuppgifterna ser ut som följande:

Du:

Håller i kundutbildningar om Mynewsdesk som verktyg på ett inspirerande sätt. Detta kan ske i grupp eller med enskilda kunder både i möte, över telefon och i mejl.
Håller dig uppdaterad och är expert på Mynewsdesks alla funktioner och de uppdateringar som sker kontinuerligt.
Kontaktar kunder för att vidareutveckla deras användande av verktyget.
Kan rycka in och svara på frågor till Mynewsdesks kundservice.
Skapar och fyller nyhetsrum med befintligt innehåll åt nya kunder.
Är uppmärksam på eventuella uppsäljsmöjligheter.
Arbetar i vårt CRM-system, Salesforce.
Är öppen för att delta i olika typer av sidoprojekt.
Vid sidan av det som redan nämnts så är det även några specifika kvalifikationer och personlighetsdrag som vi uppskattar att du har.

Vi tror att:

Du klarar av att arbeta med många parallella projekt samtidigt.
Du kan projektleda och prioritera din egen tid.
Du är proaktiv; du är inte rädd för att ringa kunder och driva deras utveckling framåt.
Du gillar att ha ett tätt samarbete med kollegor.
Du vill jobba i ett öppet landskap med ett högt tempo och mycket interaktion med andra.
Du känner dig bekväm med att tala och skriva på engelska.
Du är kommunikativ, pedagogisk och korrekt i både skrift och tal.
Du är intresserad av digitala medier, PR och kommunikation.
Tycker du att denna beskrivning passar dig?

Tveka inte att skicka in en ansökan redan idag. Vi kommer att arbeta med urvalet löpande vill därför ha din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan. Du fyller i formuläret och bifogar ett personligt brev och CV.

Vill du veta mer om vad det innebär

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-01-21

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansök via länken Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mynewsdesk AB

Adress
Mynewsdesk AB
Drottninggatan 69
41107 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 69
Göteborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-352 65 00

Jobbnummer
2629851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MyNewsdesk AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MyNewsdesk AB: