Central Personal och Löneadministratör sökes omg

Adecco Finance & Legal, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Finance & Legal, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Trollhättan eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Adecco Finance & Legal söker en central Personal- och Löneadministratör som vill arbeta hos en av våra kunder i Partille!

Publiceringsdatum
2010-08-17

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att självständigt arbeta med personaladministration och lönehantering för ca 300 personer månadsvis (både kollektivanställda och tjänstemän). Då detta är en nya tjänst kommer du att tillsammans med PA chef att få forma tjänsten från grunden. Du kommer även att utbilda nya användare i Hogias reseräkningssystem. Tjänsten innefattar till viss del resor till bolag inom koncernen som ligger på andra platser än i Partille. Du rapporterar till PA chef.

Erfarenheter
Minst 4 års erfarenhet av personal- och löneadministration är ett krav
Erfarenhet av att göra reseräkningar (helst utifrån ett reseräkningssystem) är ett krav
God vana av att läsa kollektivavtal är ett krav
Ha förmågan att se samband och verkan samt förstå uppbyggnaden olika program emellan är ett krav
Erfarenhet från Hogias lönesystem är starkt meriterande
Erfarenhet från Teknikavtalet med skiftarbete är meriterande
Erfarenhet från projektarbete är meriterande

Dina personliga egenskaper
Då du kommer att arbeta självständigt på en ny tjänst bör du vara en initiativrik, ansvarstagande och drivande person. Det är även viktigt att du har "skinn på näsan" och kan stå på dig samt är framåt och tycker om att tala inför grupp. Vidare bör du ha intresse av att driva utveckling av olika system.
Fakta om anställningen
Tjänsten som Personal- och Löneadministratör är ett konsultuppdrag via Adecco Sweden AB. Detta uppdrag kommer att starta i september månad 2010 och kommer därefter att pågå löpande framöver. För rätt person kommer konsultuppdraget att övergå till en direkt anställning ute hos kunden. Tjänsten är på heltid med sedvanliga arbetsuppgifter.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Alternativt ansöker via länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1052239
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Ida Lenngerd på telefon 031 720 72 75.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Liina Haablahe på telefon 031 720 72 81.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Ida Lenngerd, Konsultchef, 031 720 72 75
Liina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031 720 72 81

Företag
Adecco Finance & Legal, Göteborg

Adress
Adecco Finance & Legal, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 11
Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-725 45 00

Jobbnummer
711533

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Finance & Legal, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Finance & Legal, Göteborg: