Central inköpssamordnare/upphandlare

SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret i Stockholm

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som bedriver vård, utredning och behandling av ungdomar med allvarliga sociala problem samt vuxna med missbruk. Vården bedrivs vid särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet.




Publiceringsdatum
2018-02-28

Arbetsuppgifter
Till inköps- och upphandlingsenheten vid huvudkontoret söker vi nu en central inköpssamordnare/upphandlare på heltid. Enheten är en central funktion, men inköp sker också lokalt på ett 30-tal orter i Sverige. Enheten består för närvarande av en enhetschef, två upphandlingsjurister och en central inköpssamordnare. I den roll vi nu eftersöker ingår bl.a. att
• självständigt kunna genomföra enklare upphandlingar samt avrop (hela upphandlingsprocessen) från statliga ramavtal,
• förvalta och följa upp avtal i SiS avtalsdatabas, samt skapa och mäta nyckeltal i SiS inköpsprocesser,
• sköta kontakter med SiS institutioner (f.n. 34 st), verksamhetskontor (3 st) och huvudkontor i frågor rörande bl.a. avtalsdatabasen, avtalsförvaltning och andra frågor inom inköp och upphandling,
• tillsammans med upphandlingsjuristerna ta fram mallar, riktlinjer och allmänna avtalsvillkor etc. för upphandlingsarbetet,
• ge användarsupport (inte teknisk support) i inköpsfrågor och frågor rörande SiS e-handelssystem Proceedo,
• genomföra leverantörsanslutningar av varor och tjänster i vårt e-handelssystem,
• förhandla med befintliga leverantörer rörande olika inköpsfrågor och
• hålla interna utbildningar inom inköp och upphandling, t.ex. för användarna av vårt e-handelssystem.



Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska
• inneha en akademisk examen från högskola, universitet eller avslutad YH-utbildning inom relevant område, t.ex. ekonomi, juridik eller inköp/upphandling,
• ha minst 2 års praktisk erfarenhet av att genomföra upphandlingar och avrop enligt LOU,
• ha minst 2 års praktisk erfarenhet av inköpsarbete,
• ha kunskap om lagen (2016:1145) om offentlig upphandling,
• vara noggrann, ansvarstagande, flexibel och drivande,
• kunna arbeta såväl självständigt som i grupp,
• ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på det svenska språket, samt
• ha fallenhet för att samarbeta och kommunicera med personer från varierande yrkesbakgrunder.

Du bör
• besitta kunskaper i avtalsrätt,
• ha erfarenhet av arbete med elektroniska upphandlingssystem och
• ha erfarenhet av arbete med e-handelsystem.

Resor förekommer. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Förutom en stimulerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter kan vi bl.a. erbjuda flexibel arbetstid, ett förmånligt semesteravtal, subventionerad friskvård, förmånliga villkor för dig som är förälder m.m.

SiS arbetar mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 2.9.1-1168.2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anja Gustin 010-453 40 43

Företag
SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret

Adress
SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret
Box 30224
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 126 10425 Stockholm

Jobbnummer
3992716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SIS- Statens institutionsstyrelse- Huvudkontoret: