Central Customer Support - Göteborg

Stena Metall AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Metall AB i Göteborg, Stenungsund, Borås, Trollhättan, Varberg eller i hela Sverige

Älskar du att leverera service i världsklass och vill samtidigt vara med och skapa en mer hållbar morgondag - på riktigt? Då kan tjänsten som Central Customer Support på Stena Recycling vara något för dig. Just nu söker vi en service-minded och kommunikativ person som vill bli vår nya kollega!

Till vårt centrala kundserviceteam söker vi nu en kundsupport med placering på vårt huvudkontor i Göteborg. Du blir en viktig del av den centrala kundserviceorganisationen som arbetar tätt med säljutvecklingsteamet.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Din medarbetarresa börjar med en gedigen introduktionsutbildning, eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll. Vi satsar också mycket på kompetensutveckling inom exempelvis materialkunskap, ledarskap, digitala verktyg och annat av intresse. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m.

Din roll hos oss
Central kundsupport utgör ett komplement till vår regionala kundsupport. Syftet med vår centrala kundsupport är att arbeta med våra digitala verktyg, som blir en allt viktigare del av interaktionen med våra kunder. Du får ta ansvar för att skapa en positiv kundupplevelse genom att vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder och lösa deras behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv.

Som Central Kundsupport är din huvuduppgift att besvara våra kunders frågor, men du kommer även få möjlighet att leda mindre projekt inom området. Vi arbetar aktivt med våra digitala kundsystem och stöttar upp i den digitala accelerationen. Vår främsta uppgift är att anpassa och utveckla de behov som finns för att underlätta och förbättra för våra kunder, vi är ett naturligt stöd till vår säljorganisation.

Central kundsupport är en del av Säljutvecklingsteamet, som består av sex personer, där vi driver olika typer av projekt som stödjer säljorganisationen. Vi på central kundsupport är en teamledare och en central kundsupportmedarbetare som nu behöver förstärka upp med ytterligare en person. Vi är ett gott gäng som hjälper varandra, nyfikna, resultatinriktade och har kul ihop.

Vad bidrar du med?
Rollen passar dig som är duktig på att kommunicera, är orädd inför nya utmaningar och har ett positivt förhållningssätt. För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Du behöver uppfylla följande kriterier för att lyckas i rollen:

• Du är van vid och trivs med att arbeta i en digitaliserad miljö
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet från kundsupport eller liknande roll (meriterande)
• Erfarenhet av CRM- och Ärendehanteringssystem (meriterande)
• Erfarenhet av projektledning (meriterande)

Vi ser fram emot din ansökan!
Urval sker löpande så ansök därför gärna med ditt CV redan idag eller senast 2023-01-25. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess.

Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller på www.stenarecycling.se får du gärna höra av dig till rekryterande chef Annica Palmqvist annica.palmqvist@stenarecycling.se. På grund av julledigheter kommer svar på mejl att dröja längre än vanligt men vi återkopplar så snart vi har möjlighet. Vi planerar att genomföra intervjuer under februari.

Om Stena Recycling
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1850 engagerade medarbetare på 95 orter runtom i landet, erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder, som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet, omtanke och ambition att i nära samarbete med våra partners driva utvecklingen i branschen.

Varmt välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig!

#LI-GÖTEBORG

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stena Metall AB (org.nr 556138-8371)

Jobbnummer
7291491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Metall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Metall AB: