Category Manager till Swedish Match
Inhouse AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om kunden / About the Client
Swedish Match affärsidé är att ansvarsfullt utveckla, tillverka, marknadsföra och sälja produkter av hög kvalitet med ledande varumärken inom produktområdena snus och moist snuff, övriga tobaksprodukter och tändprodukter och samtidigt leverera hållbara och ökande vinster med omvärlden i åtanke.
Swedish Match satsar just nu mycket på att utveckla sitt arbete med Category Management. Vi arbetar för att skapa tillväxt och lönsamhet inom kategorin snus med utgångspunkt från konsumentens och shopperns behov. Vi söker därför en erfaren Category Manager för att stärka vårt team och driva vårt arbete med Category Management framåt. Du rapporterar till Head of Customer Engagement och ingår i ett team på 7 personer.
Arbetsbeskrivning / Work Description
Rollen innebär:
Att utveckla och driva kategorin snus genom att omvandla shopper- och marknadsinsikter till affärsdrivande koncept och idéer. Målet är att öka värdet i mötet med våra kunder och bygga långsiktiga samarbeten med dessa genom att förse handeln med kategoriexpertis och säkerställa att kategorivisionen levandegörs i butiksledet.
Category Manager ansvarar för att:
• Utifrån affärsplanen initiera och leda prioriterade kategoriprojekt inom ett specifikt affärsområde.
• Proaktivt arbeta för att identifiera kund- och/eller kanalspecifika utmaningar och möjligheter.
• Driva givna projekt från analys till implementation i tätt samarbete med kund samt interna funktioner såsom KAM, säljkår, marknad och consumer insight.
• Ha en unik kunskap om konsument- och shopperbeteende för respektive kanal och aktivt arbeta för att sprida denna information.
• Skapa en unik kunskapsbank kring kategorin snus.
• Med insikt om vad som driver lönsamhet och försäljning hos våra kunder bidra till kategorins utveckling på marknaden.
Din profil / Your profile
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med några av Sveriges starkaste varumärken. För att trivas i din roll tror vi att du är en öppen och social person med mycket energi. Du är nyfiken, prestigelös, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att presentera inför grupp. Du har en rådgivande roll hos kunden och därför ser vi gärna att du har erfarenhet av att möta kunder i en liknande roll sedan tidigare. Du är van att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ. Du är villig att lära av dina medarbetare och är inte rädd för att hugga i där så behövs. Att du är analytisk, strategisk och resultatinriktad tar vi som en självklarhet och du är van vid att arbeta i olika projekt samtidigt. Tjänsten innebär mycket kontakt med människor både internt och externt, vilket kräver att du har ett vinnande sätt och god samarbetsförmåga. God kommunikation är viktigt och vi ser därför att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska och engelska.
De formella kraven för tjänsten:
• Eftergymnasiala studier inom marknadsföring, retail eller category management
• Minimum 5-10 års arbete med FMCG
• Djup kunskap inom category management och erfarenhet av arbete med kategoriutvecklande uppgifter
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet från arbete med exponering i detaljhandeln
• Välbevandrad i butiksmatematik och lönsamhet
• Rollen kräver erfarenhet av att arbeta med Nielsen och Spaceman
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet från livsmedelsbutik och att ha arbetat som säljare är meriterande
Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidaretjänst. I denna process samarbetar vi med Inhouse AB. Eventuella frågor om rollen kan ställas till Katharina Hjorth
katharina.hjorth@inhouse.se . Intervjuer sker löpande, sök därför rollen så snart som möjligt. Tjänsten söker du via Inhouse hemsida,
www.inhouse.se .
Varmt välkommen med din ansökan.
Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.
Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.
Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller
info@inhouse.seFör frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.
Välkommen!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-01-08ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1366
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatharina Hjorth
katharina.hjorth@inhouse.seFöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
Sturegatan 10
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 10, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2606379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.