Category Manager / Inköpare (try & Hire)
JobBusters AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JobBusters AB i Lund,
Malmö,
Landskrona,
Trelleborg,
Helsingborg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-01-27Dina arbetsuppgifterVi söker en erfaren Category Manager / Inköpare till vår kund i Lund för att ansluta sig till det nordeuropeiska inköpsteamet. Du blir en del av ett team på upp till 10 personer utspridda mellan Danmark, Sverige och Storbritannien. Du kommer att ansvara för lokala Supply Management-aktiviteter i linje med strategier, processer och KPI:er, etc. Huvudfokus kommer att ligga på kategorierna avfallshantering, investeringar (CAPEX) och övergripande produktionsunderhåll. Eventuellt även stötta andra kategorier som IT och resor när det finns möjlighet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Driva kontrakt- och inköpsaktiviteter från början till slut enligt strategier, med preliminär fokus på deras fabriksutrustning, tjänster och materialkategorier på marknaden, och framgångsrikt möta behov/förfrågningar från interna intressenter, enligt företagets inköpspolicys.
• Identifiera och implementera kostnadsbesparingsinitiativ för dina tilldelade kategorier.
• Förhandla priser och betalningsvillkor på löpande avtal, uppdatera prislistor.
• Bygg och följ upp detaljerade handlingsplaner för att uppnå tilldelade årliga KPI:er för dina kategorier.
• Engagera dig i leverantörsutvecklingsaktiviteter riktade mot kostnad, kvalitet, efterlevnad (OHS, hållbarhet), leverans vid behov
• Proaktivt kontakta intressenter i hela verksamheten på lokal och global nivå, bygga starka relationer och säkerställa en tidig involvering av Supply Management i projekt
• Se till att övergripande policy för Supply Management, processer och verktyg är kända och följs av intressenter. Eliminera bristande efterlevnad genom regelbunden övervakning, utbildningar och coachning med dina respektive intressenter
• Säkerställa att kundens masterdata om tilldelade leverantörer och kontrakt upprätthålls och kontinuerligt uppdateras
Om företagetJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer• Du har en akademisk utbildning inom ekonomi/logistik/business eller annat relevant område.
• Du har minst 3 års erfarenhet från en liknande roll i ett internationellt bolag.
• Du har arbetat i SAP och besitter goda kunskaper i Officepaketet.
• Du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.
Dina personliga egenskaperDu har ett starkt affärsmannaskap, är analytisk och har en god förhandlings- och kommunikativ förmåga. Du har förmåga att motivera och påverka tvärfunktionellt på alla nivåer och hög samverkan med brett spektrum av intressenter. Du kan arbeta självständigt och som en del av ett team och tar ägarskap för ditt arbete och en drivkraft för att nå resultat.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa till och med 2023-07-28, och därefter är tanken att bli permanent anställd direkt hos kund. Du kommer under uppdragsperioden vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund i Lund. Skicka in din ansökan redan idag, då intervjuer sker löpande.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4890".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbusters AB (org.nr 556826-5606),
http://jobbusters.se/ Arbetsplats JobBusters
Kontakt Johanna Johnsson
johanna.johnsson@jobbusters.se +46 72 188 33 99 Jobbnummer 7387407
Observera att sista ansökningsdag har passerat.