Category Manager

Hireq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hireq AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-01-22

Företaget
Nederman är ett av världens ledande företag inom produkter och lösningar i miljötekniksektorn med fokus på industriell luftfiltrering. Företagets produkter och system bidrar till att minska miljöeffekterna av industriproduktion, skapa säkra och rena arbetsmiljöer och höja produktionseffektiviteten. Nederman erbjuder kompletta lösningar, från design till installation, driftsättning, utbildning och eftermarknad. Försäljning sker genom koncernens egna försäljningskontor och distributörer i mer än 50 länder. Produktion sker i 12 länder i fem världsdelar. Koncernen är noterad på Nasdaq OMX, Stockholm och har 1900 anställda.

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med på en utmanande och spännande resa där det finns stor möjlighet att påverka?

Som Category Manager kommer du ansvara för ett antal kategorier med fokus på direkt material. Category Manager rollen innebär mycket kontakter både internt och externt och du bör gilla ett högt tempo. Du driver dina kategorier vilket innebär bla:

• Ta fram strategier
• Säkerställa att strategierna implementeras
• Reducera leverantörsbasen
• Driva kostnads reducering

Arbetsuppgifterna kommer att spänna över hela inköpsprocessen. I detta ingår att ansvara för att förhandla, teckna, vidareutveckla och förvalta avtal. Vidare är det din uppgift att upprätthålla leverantörsrelationer samt att kontinuerligt utvärdera och verifiera befintliga och potentiella leverantörers förmåga att uppfylla ställda krav inom kvalité, kostnad, kapacitet etc. Du ingår i en inköpsavdelning om 7 personer bestående av inköpschef, 3 inköpare, 1 junior category manager och 2 SQA.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning från inköp och har några års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete. Du är en duktig förhandlare, har stort driv och är van att ta ansvar och "äga" din uppgift. Du trivs att arbeta både självständigt och i team, samt med god struktur i dina åtaganden. Vi vill även att du verkar för långsiktiga affärsrelationer, god teknisk förståelse och intresse är en merit, men inget krav. Vi sätter högre värde på din kommersiella förmåga och affärssinne. Du drivs av att jobba strukturerat, är duktig på att planera ditt arbete och nå uppsatta mål och leveranstider. Som person skall du vara enkel att arbete med och kommunikativ.

Du kommer att arbeta i en internationell miljö där tjänsteresor ingår i arbetet, främst i Sverige och norra Europa. Goda kunskaper i engelska ett krav, liksom god vana av större affärssystem och Excel.

Denna rekryteringsprocess:

I denna rekrytering samarbetar Nederman med HIREQ. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ingrid Duvander 0411-55 55 51 eller Johan Sahlin 0411-55 55 52.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Sahlin 0411-55 55 52

Företag
HIREQ AB

Adress
HIREQ AB
Svartgränd 1
27143 Ystad

Kontorsadress
Svartgränd 1 27143 Ystad

Jobbnummer
3275267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hireq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hireq AB: