Category Manager

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Ludvika, Fagersta, Borlänge, Hedemora, Skinnskatteberg eller i hela Sverige

ValueOne söker en Category Manager med erfarenhet av kategoribaserat inköp till ett längre konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Ludvika. Det finns möjlighet att arbeta till stor del på distans. Uppdraget ska tillsättas i oktober och löper på cirka ett år.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Category manager ansvarar du för att utveckla, planera och implementera Supply Chain Management-strategier med fokus på kostnader kvalitet, leverans och tillförlitlighet hos de leverantörer som ingår i ditt kategoriansvar. Placeringsort är Ludvika. Det finns goda möjligheter att arbeta till stor del på distans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Säkerställa ett korrekt inköpsutförande i enlighet med företagets instruktioner och processer och att alla relevanta parter förstår och följer satta strategier och processer.
Implementera effektiva inköpsstrategier för dina kategorier.
Sourca och utvärdera nya leverantörer och vidareutveckla existerande leverantörer.
Driva leverantörsförhandlingar och skriva kontrakt.

Erfarenhet och kompetens

Den vi söker för den här rollen måste ha erfarenhet från tidigare roller som Category Manager eller Senior inköpare och ha gedigen förhandlingsvana. Rollen kräver goda kommunikationskunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är också viktigt att du har kunskaper i MS Office. Vidare är du affärsdriven med god teknisk förståelse. Kunskaper i SAP/S4 Hana är meriterande.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79 alternativt 010 332 29 20.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
8128592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: