Category Customer Manager

Pågen AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pågen AB i Malmö, Vellinge, Kävlinge, Eslöv, Helsingborg eller i hela Sverige

Välkommen till Pågen, Sveriges största bageri. Här bakar vi alla med kärlek, oavsett vad vi jobbar med. Vårt goda, färska bröd finns i alla svenska matbutiker och vi har medarbetare över hela landet, från Ystad till Haparanda. Dessutom hittar du vårt bröd i matbutiker i Danmark, Norge, Finland och Tyskland och våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. Vi är ett familjeföretag i femte generationen som har bakat bröd med kärlek i 140 år. Det tänker vi göra minst lika länge till. Vill du följa med oss på resan? Läs mer på www.pagen.se

Pågen skall vara den naturliga partnern för att driva kategoritillväxt tillsammans med våra kunder och vi söker nu en Category Customer Manager till vårt dedikerade team i Malmö. Detta är en ny roll och där det primära uppdraget är att, med relevant Marknadsdata, POS- data och insikter, skapa gemensamma planer med våra kunder centralt för att tillsammans driva kategoritillväxt. Vidare supporterar CCM framtagandet av intern Kategoristrategi och Spacestrategi samt ansvarar för implementeringen av densamma internt såväl som externt. I den här rollen rapporterar du till vår Category Manager, som du kommer att samarbeta med såväl som med Category Insights Manager och Space Managers för att "översätta" Pågen Big Data till insikter och insikter till aktiveringsrekommendationer.

Vi är måna om att hålla hög kvalitet i det arbete vi levererar. Våra grundläggande värderingar är Engagemang, Mod, Ansvar och Gemenskap och i den här rollen förväntas ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och för att fatta de löpande besluten under arbetsdagen.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Hitta potential utifrån POS och marknadsdata för att driva kategoritillväxt.
• Ansvara för kundsamarbeten ur ett kategoriperspektiv genom att säkra att vi har löpande samarbeten med samtliga våra kunder.
• Skapa, underhålla och implementera Pågen Kategoristrategi.
• Proaktivt ta fram analyser för att analysera konsumenter, shopper, marknad och industri ur ett Kategori & Space perspektiv.
• Ge stöd till Category Manager i utvecklingen av årliga kategoriplaner genom att tillhandahålla nödvändig marknadsdata i processen.
• Samarbeta med produktchefer och marknadschefer för att stödja analys som möjliggör databaserade beslut i NPD processen.

För att lyckas i rollen behöver du vara driven, kommunikativ, ha en utpräglad förmåga att analysera data och tycka om och vara bra på att samarbeta med andra. Vidare behöver du vara strukturerad, noggrann, ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och en god förmåga att projektleda andra och prioritera din egen tid. Som person är du positiv och engagerad och har förmågan att entusiasmera och engagera andra.

Vi söker dig som har eftergymnasial relevant utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller statistik samt 3-5 års arbetslivserfarenhet, önskvärt inom dagligvaruhandeln, retail eller leverantör.
Exceptionellt goda kunskaper i Excel & Power Bi är avgörande.

För frågor om tjänsten, kontakta Category Manager Mathias Glimmerfelt på tel 0706-522192.

Vi ser fram emot din ansökan som vi vill ha senast den 13 december.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-11-22

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pågen AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pågen AB (org.nr 556078-6708)

Jobbnummer
4975118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pågen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pågen AB: