Castellum AB söker två Redovisningsekonomer
Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Castellum är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på drygt 70 miljarder kronor. Vår verksamhet är koncentrerad till attraktiva tillväxtmarknader som Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Östra Götaland, Öresundsregionen och Norrland. Vi växer med nya och befintliga kunders behov och deltar aktivt i utvecklingen av stadsdelar och städer Vi är inriktade på kommersiella fastigheter och driver verksamheten genom sex helägda dotterbolag med totalt 300 medarbetare.
Under hösten kommer Castellum att etablera en samordnad ekonomiorganisation på moderbolaget Castellum AB i Göteborg. Den nya organisationen ska arbeta för att skapa effektiva och högkvalitativa processer, för att bli ett bra stöd till den operativa verksamheten på regionerna.
Nu söker vi två redovisningsekonomer
I rollen som redovisningsekonom kommer du att ingå i gruppen redovisning på Castellums samordnade ekonomifunktion, där du arbetar både självständigt och i grupp med flertalet arbetsuppgifter inom redovisning. På den samordnade ekonomifunktionen arbetar du, enligt tydliga gränssnitt, med grupperna hyresavisering och leverantörsreskontra samt mot affärscontrollers inom respektive region i Castellum.
I arbetsuppgifterna ingår huvudansvar för redovisning, resultat- och balansräkningar, budget och prognoser, bokslut, årsredovisningar och deklarationer för en av Castellums fem regioner.
Då ekonomiorganisationen är nyetablerad kommer arbetet med förbättringar inom redovisning- och bokslutsprocesser vara en viktig del. I övrigt arbetar du med koncern- och projektredovisning samt rapportering till myndigheter och andra intressenter.
Våra affärssystem är Visma, FastNet för kontraktshantering och hyresavisering samt BI-systemet Hypergene.
Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande, du har en gedigen erfarenhet av kvalificerad redovisning och ekonomistyrning. Som redovisningsekonom ställer vi höga krav på noggrannhet, strukturerat arbetssätt, god servicekänsla samt effektivitet. Utöver detta krävs en god kommunikativ och pedagogisk förmåga samt förmåga att samarbeta och samverka.
Inom redovisningsgruppen ska specialistkompetens byggas upp inom koncernredovisning och IFRS, momsredovisning, projektavslut, skatt samt kunskap och erfarenhet av danska redovisningsprinciper. Vi ser därför att du har kunskaper inom något eller några av dessa områden.
Vad kan Castellum erbjuda dig?
Vill du vara med och bygga upp en professionell och effektiv ekonomiorganisation på ett av Sveriges största fastighetsbolag?
Castellum är en attraktiv arbetsgivare med en stark företagskultur som präglas av goda värderingar för dig som medarbetare.
Vi erbjuder dig ett utmanande och ansvarfullt arbete i ett expansivt företag med en hög kompetens och korta beslutsvägar.
Läs gärna mer på
www.castellum.sePubliceringsdatum2016-06-17Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering har Castellum AB valt att samarbeta med Experis ManpowerGroup.
Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på
www.experis.se och klicka på ansökningsknappen nedan.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Hallin på telefon 031- 61 72 52 eller
anna.hallin@se.experis.com .
Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdatum är 3 juli 2016.
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Hallin 031-617252
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2912664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.