Case manager till BRV

Socialtjänst och fritid / Behandlingsassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialtjänst och fritid i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Bromma ligger väster om Stockholms innerstad och vid Mälaren med dess vackra natur och är en snabbt växande stadsdel.

Drygt 74 000 invånare bor i trädgårdsstadens villor, egnahemsbyggen och den moderna förortens flerfamiljshus. Förvaltningen styrs av Bromma stadsdelsnämnden.

Verksamhetsområde Socialtjänst och fritid, inom Bromma stadsdelsförvaltning ansvarar för all myndighetsutövning som gäller barn, ungdomar, familjer, vuxna samt för personer med funktionsnedsättning. Inom verksamhetsområdet finns även utförare som ansvarar för stödinsatser till ovanstående målgrupper.



Arbetsplatsbeskrivning

Boende och resurs för vuxna, BRV, är en utförarverksamhet för vuxna. BRV ingår i Resursenheten som även består av resursgruppen med familjebehandlare och förebyggande verksamhet, fältassistenter samt fritid.

På BRV utför vi öppenvårdsinsatser för vuxna. Målgruppen är personer över 18 år som på grund av allvarliga sociala problem är i behov av stöd från socialtjänsten. De insatser vi erbjuder är boende med stöd i stadsdelens försöks- och träningslägenheter, missbruksbehandling samt arbetsmarknadsinsatser för personer som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi utför även boendeinsatser till våldsutsatta eller våldsutövande vuxna samt vräkningsförebyggande arbete och stöd till personer med eget boende. Vi administrerar även sommarjobb för ungdomar i Bromma.

BRV består för närvarande av 10 personer fördelade på en boendegrupp, öppenvård och en arbetsmarknadsgrupp. Arbetet leds och fördelas av en biträdande enhetschef. Vi utgår ifrån lokaler i Alvik nära tunnel- och tvärbana.

Publiceringsdatum
2017-02-02

Dina arbetsuppgifter
En av våra medarbetare lämnar oss nu för en ny tjänst och vi söker dig som vill vara med att ytterligare utveckla vår verksamhet. Du kommer ingå i vår boendegrupp som består av en boendesamordnare och fem fältförlagda socialsekreterare/behandlingsassistenter.

Arbetet innebär att stödja klienter utifrån uppdrag, de boende i våra lägenheter med målet att nå ett eget självständigt boende samt hos personer som har ett eget boende. Du kommer att arbeta med allt från stöd i boendet till kontakt med andra aktörer runt klienten samt dennes nätverk.

Du arbetar på uppdrag från socialsekreterare och biståndshandläggare på vuxenenheten som utreder och tar beslut om insatser. Du ansvarar för att regelbundet, dokumentera i journalsystem, upprätta genomförandeplaner, samverka internt och externt, delta i uppföljningar och arbeta utifrån vår verksamhetsplan.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete där du har möjlighet att påverka innehållet. Du deltar tillsammans med övrig personal i att utveckla verksamheten utifrån klienternas och våra beställares behov. Viktiga samarbetspartners är förutom utredande handläggare och andra enheter, den lokala beroendemottagningen och andra vårdgivare.

Kvalifikationer
Socionom eller likvärdig beteendevetenskaplig högskoleexamen, behandlingspedagog eller behandlingsassistent bedöms likvärdig om den kombinerats med längre erfarenhet av arbete med målgruppen. Vi ser med fördel att du har en Case manager utbildning.

Du ska ha en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga, vara van att arbeta självständigt såväl som i team. Du behöver ha förmågan att samverka med andra kollegor, enheter och myndigheter. Du är en trygg och stabil person, du har ett stort tålamod, kan och förstår att hantera konflikter.

Du ska ha dokumentationsvana och kunna utrycka dig väl i tal och skrift samt ha förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett bra sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande utbildningar

Case manager, Motiverande samtal, Återfallsprevention,

Meriterande kunskap och erfarenhet

Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav. Du ska framförallt ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med missbruk/beroende, psykisk ohälsa och eller samsjuklighet. Du har ett genuint intresse för motivations- och förändringsarbete och tilltro till klientens förmåga att förbättra sitt liv. Du har kunskaper i evidensbaserade behandlingsmetoder, gällande lagstiftning och riktlinjer inom området. Du har kännedom om och gärna ha erfarenhet av arbete med socialtjänstens myndighetsutövning. Vi ser med fördel att du har kunskap och erfarenhet av nätverksarbete, anhörigstöd, våld i nära relationer (VINR) samt kunskap om hyreslagstiftning.

Övrig information
B Körkort är ett krav

Viss tjänstgöring kvällstid kan förekomma vid behov.

Vi erbjuder friskvårdstimme samt flextid.







Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Webbplats: www.stockholm.se/bromma/nyheter

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-04-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/624
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marika Henriksson, biträdande enheteschef 08-50806251

Företag
Socialtjänst och fritid

Adress
Socialtjänst och fritid
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
10642 Stockholm

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma

Jobbnummer
3297121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialtjänst och fritid

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialtjänst och fritid: