Casall - Inköpscontroller, konsultuppdrag
Infinity Human Resources Sweden AB / Controllerjobb / Stockholm
2025-01-22
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Infinity Human Resources Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Casall is a Swedish company with HQ in Norrköping and branch office in Stockholm. We are a leading Swedish premium brand in the Training industry, known for creating innovative, high-end WEAR, TOOL and PRO products. Founded by Carl-Axel Surtevall straight out of university in 1980 our mission has always been to combine style and quality with a lot of passion and a sensual touch.
Casall söker en analytisk och driven Inköpscontroller för ett konsultuppdrag på 3 månader
Är du en strukturerad och affärsorienterad person med erfarenhet av controlling? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjligheten att bidra till Casalls framgångar genom att optimera inköps- och lagerprocesser? Då kan du vara den vi söker!
Om rollen
Som Inköpscontroller hos Casall kommer du att ha en central roll i att analysera, planera och utveckla våra inköps- och lagerprocesser. Du kommer arbeta nära vårt inköpsteam, produktutvecklare och sortimentsansvariga för att säkerställa att vi möter våra mål för lönsamhet och effektivitet i en multikanalsmiljö.
Dina ansvarsområden
• Administrera artikelinformation, inklusive material- och produktcertifikat, för att säkerställa att masterdata i affärssystemet (NAVISION) uppfyller interna, externa och lagstadgade krav.
• Analysera och övervaka lagernivåer och försäljning veckovis för att säkerställa att lagernivåerna matchar behov och mål, samt stötta beslut kring aktivering och utfasning.
• Planera och genomföra orderläggning i samarbete med WEARs Produktutvecklare och Inköpare, särskilt under högsäsong.
• Stötta planeringsarbetet med analyser av antal artiklar och varianter per prispunkt, distributionskanal och säsong samt följa upp dessa löpande.
• Utföra försäljnings- och tillgänglighetsanalyser för NOS-sortiment (Never Out of Stock) och carry-over-produkter för att säkerställa rätt balans mellan tillgänglighet och lagernivåer.
• Prognostisera efterfrågan och fastställa inköpsvolymer baserat på historisk data och marknadstrender.
• Stödja Sortimentsteamet med analyser och underlag som möjliggör lönsamma beslut.
• Analysera tidigare års försäljningsresultat i egna kanaler (butiker, e-handel, marknadsplatser) och jämföra med framtida mål för att sätta inköpsbudget och planera volymer per SKU, inklusive storleksfördelningar.
Vem är du?
Vi söker dig som är analytisk, affärsorienterad och strukturerad med en stark problemlösningsförmåga och proaktiv inställning. Du bör gilla att komma in och göra avtryck även i ett sådant här kortare uppdrag.
Publiceringsdatum2025-01-22Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom ekonomi, logistik eller annat relevant område.
• 3-5 års erfarenhet av liknande arbete inom controlling, gärna med fokus på inköp eller lager.
• Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem, gärna Microsoft Dynamics NAV och/eller Business Central. Erfarenhet av PDM/PLM-system är meriterande.
• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Varaktighet: Från mitten/slutet av feb och 3 månader framåt
Plats: Stockholm
Anställningsform: Antingen fakturerar du Infinity via ditt eget bolag alternativt så anställs du i en projektanställning hos Infinity där du blir uthyrd till Casall.
Så ansöker duLåter detta intressant, tveka inte att söka tjänsten redan idag. Urval sker löpande!
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att maila till
anton.fredriksson@infinityhr.seSpecificera gärna ditt löneanspråk eller timarvode i din ansökan.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Infinity Human Resources Sweden AB (org.nr 556783-3156)
Jobbnummer 9118987