Carlsberg Sverige söker Senior Brand Manager för Carlsberg
Experis Sverige Huvudkontor / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2016-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Carlsberg Sverige söker Senior Brand Manager för Carlsberg" (publicerad 2016-10-13) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Letar du efter ett spännande nästa steg i din karriär? Vi söker nu en Senior Brand Manager för varumärket Carlsberg.
Vi skapar mer än dryck.
Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.
Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken i vår portfölj som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Eriksberg, Brooklyn, Somersby, Ramlösa, Festis och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Vi erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur.
Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens tredje största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder. Huvudkontoret är i Arenastaden, Solna. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl, läsk, cider och still drinks. I Ramlösa tillverkas naturligt mineralvatten.
Besök gärna carlsbergsverige.se för mer information.
Rollen
Som Senior Brand Manager för varumärket Carlsberg ansvarar du för ett av Carlsbergs absolut viktigaste och mest prioriterade varumärken. Rollen är en nyckelroll och innebär ett nära samarbete på både lokal och global nivå. Du rapporterar till Marknadschefen Core Beer.
Rollen innebär bland annat att:
• Utveckla en långsiktig vision, varumärkesstrategi, varumärkespositionering och årliga varumärkes/marknadsföringsplaner för varumärket Carlsberg i linje med Carlsbergs internationella varumärkesriktlinjer.
• Förvalta och utveckla varumärkesportföljen. Att ha ett nära samarbete med innovationsteamet gällande utveckling av nyheter baserade på kund- och konsumentinsikter.
• Briefing och genomförande av visuell identitet och förpackningsdesign.
• Driva och utveckla mediestrategi och mediaplan (reklam, sociala medier, digital marknadsföring, sponsring, PR, evenemang etc).
• Budgetansvar, att analysera resultat, följa upp och utvärdera mål, nyckeltal och aktiviteter.
• Agera varumärkesambassadör internt och externt och ta en ledande roll i att driva varumärket och affärsresultatet framåt.
• Ha ett nära samarbete med flera olika kanaler/funktioner för att driva utvecklingen av varumärket.
• Aktivt driva eller delta i tvärfunktionella projekt och bygga nätverk med andra avdelningar, t.ex. försäljning.
Du förväntas ta en aktiv del i att sätta mål och leda arbetet framåt med många olika intressenter från externa byråer till interna funktioner. Då Carlsberg är ett internationellt varumärke som finns på många marknader får du samarbeta med Carlsbergs centrala funktioner och jobba tätt med flera internationella intressenter för att förmedla behov och möjligheter för den svenska marknaden.
Publiceringsdatum2016-09-01ProfilVi söker dig som har en universitetsexamen inom marknadsföring eller motsvarande samt minst ca 5 - 7 års erfarenhet som Brand Manager eller liknande position inom FMCG och/eller horeaca. Du är en skicklig projektledare och har erfarenhet av strategiutveckling , kommunikationsutveckling, portföljförvaltning, förpackningsdesign, media, digital marknadsföring, PR, evenemang och Category Management. För att lyckas i rollen behöver du ha en kommersiell och affärsmässig profil med tydligt resultatfokus, god ekonomisk förståelse och erfarenhet av eget budgetansvar. Du är analytisk och har en mycket god strategisk förmåga och kan växla mellan det långsiktiga perspektivet och att hitta operativa lösningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt, och team-arbete och samverkan är för dig viktiga parametrar för att nå goda resultat. Det är meriterande om du har erfarenhet från globala organisationer, och dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i både tal och skrift. Som person är du kommunikativ, har en hög social kompetens och är trygg och förtroendeingivande. Du har lätt för att etablera kontakt samt är prestigelös. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag.
Vad kan Carlsberg erbjuda dig?
Carlsberg är ett bolag i ständig förändring och som Senior Brand Manager får du en spännande roll i ett intressant och marknadsorienterat bolag. Carlsberg erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagemang. Tjänsten är placerad på Carlsbergs huvudkontor i Solna precis intill Friends Arena och Mall of Scandinavia.
Kontaktperson för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar Carlsberg med Experis. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson, tel nr 08-736 11 26 alt.
katarina.thomasson@se.experis.com . Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Thomasson 08-736 11 26
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3023998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.