Carlsberg Sverige söker Group Brand Manager

Carlsberg Sverige AB Commercial Marketing / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB Commercial Marketing i Stockholm

Carlsberg Sverige – ett innovativt företag med lång tradition
Carlsberg Sverige är Sveriges ledande dryckesföretag som ingår i den internationella bryggerikoncernen Carlsberg Breweries. Vi tillverkar, marknadsför och säljer välkända varumärken som
Carlsberg, Falcon, Pripps Blå, Ramlösa, Pepsi och Festis.
Varje år dricker svenska folket ca 370 miljoner liter öl, vatten och läsk som har tillverkats och levererats av våra ca 1200 medarbetare.
Vår passion är att erbjuda konsumenterna ett brett utbud av drycker som ger njutning, släcker törst och kryddar tillvaron. För våra kunder inom handel och restaurang ska vi, baserat på vår
professionalism, vara den självklara partnern.
Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Vi driver utvecklingen av svensk dryckeskultur,
och värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Ambition, innovation, ansvar och ärlighet är ledord i såväl det strategiska som det dagliga arbetet.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.
I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Search 
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från FMCG branschen eller liknande, suttit i en ledande funktion och då framförallt på marknadssidan.
Som Group Brand Manager är du ansvarig för den övergripande strategin för vår ölportfölj (med varumärken som Falcon, Pripps Blå, Carlsberg, Tuborg mfl) samt RTD/Cider. Den grupp som du
kommer att leda består av Brand Managers som gemensamt arbetar med att utveckla kategorin enligt övergripande strategier och mål.
Du leder arbetet med att initiera och utveckla allt ifrån övergripande marknads- och lanseringsplaner till kommunikationsinsatser och du ansvarar för löpande analyser och uppföljningar
som säkerställer utvecklingen av ölportföljen. Du har kunskap om konsument, shopper och kategori och använder dessa kunskaper för att analysera sortiments- och kundmix samt ta fram
beslutsunderlag inför lanseringar. Du skapar proaktivt aktiviteter och tar initiativ som utvecklar försäljningen och därigenom stärker företagets position på marknaden.
Tjänsten rapporterar till Marketing Director Anders Tegenkvist.

Publiceringsdatum
2008-10-29

Profil
Du har högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi/marknadsföring samt minst fem års erfarenhet som Brand Manager. Det är meriterande om du har erfarenhet av FMCG eller liknande. Du har god
analytisk och strategisk förmåga som du kan omsätta till handling. Du arbetar självständigt med stor initiativförmåga och drivkraft och har erfarenhet som ledare. Du har mycket god
presentations- och kommunikationsförmåga samt förmåga att skapa och utveckla kontakter. Du talar och skriver engelska flytande.

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Enl överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-12
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Carlsberg Sverige AB Commercial Marketing

Adress
Carlsberg Sverige AB Commercial Marketing
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm

Jobbnummer
342324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carlsberg Sverige AB Commercial Marketing

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carlsberg Sverige AB Commercial Marketing: