Carl Zeiss söker en supporttekniker

Ogunsen IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen IT i Stockholm

Ogunsen IT är ett affärsområde inom Ogunsen. Vi arbetar med rekrytering och konsultförmedling där IT och teknik står i fokus, från juniora roller till tunga specialistroller och vidare mot verksamhetsnära roller där IT/teknik är en viktig del. Vårt erbjudande innefattar både traditionell annonsrekrytering och headhunting. Engagemang, Effektivitet och Långsiktighet - dessa tre ledord beskriver hur vi arbetar och förhåller oss till våra kunder och kandidater. Läs mer om oss på www.ogunsen.se

Ogunsen IT söker på uppdrag av Carl Zeiss AB en vaken och driven supporttekniker på deltid till IT-verksamheten inom bolaget.Carl Zeiss AB ingår som en delkoncern i den internationella koncernen Carl Zeiss, som är världsledande inom optik, finmekanik och instrument. På Carl Zeiss i Skandinavien finns ca 100 medarbetare.

Är du en serviceinriktad person som på deltid vill arbeta med användarsupport och nätverk, installation av program och färdigställande av datorer? Du har stort intresse för IT och datorer och har engagemang och kapacitet att ta ett deltidsuppdrag parallellt med exempelvis studier.

Publiceringsdatum
2012-12-07

Om tjänsten
Som teknisk support kommer du att i en öppen serviceanda hjälpa användare men varierande IT- relaterade problem. Arbetet omfattar i första hand installation av nya datorer, utrullning av ny programvara och support till användarna. Omfattningen beräknas till ungefär 12 tim i veckan med tillträde omgående.

Huvudsakliga uppgifter:

• Skapa nya användarkonton

• Behörighets administration på centrala resurser

• Uppföljning och återrapportering av ärenden

• Dokumentation

• Identifiera behov för lathundar, instruktioner, FAQ etc.

Kompetenser
• Windows XP, 7

• VPN

• Office 2010

• Grundläggande kunskaper om nätverk, datorkommunikation och client/server-teknik

• Engelska och Svenska flytande i tal och skrift

Önskvärt, men inget krav, är också kunskaper i Active Directory. Självklart är det meriterande om du har tidigare dokumenterad erfarenhet av att arbeta med IT-support.

Vem är du?

För att trivas hos vår kund tror vi att du är en nyfiken, flexibel person som drivs av att ge service. Du har förmågan att ta egna initiativ och vara självgående i det dagliga arbetet. Du har lätt för att lära och är bra på att kommunicera.

Uppdragsgivare: Ogunsen IT

Ort:Stockholm, Östermalm

Omfattning:deltid 20-25%

Låter detta intressant?

Urval och intervjuer sker löpande så du är välkommen med din ansökan snarast. Sök tjänsten genom att gå in på www.ogunsen.se, klicka på uppdrag och sök via annonsen. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofia Sandström, 08-410 252 87(www.ogunsen.se).

Arbetstider och omfattning
Deltid

Ersättning
SEK

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Sandström 08-410 252 87

Företag
Ogunsen IT

Adress
Ogunsen IT
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm

Jobbnummer
1412147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen IT: