Cardif söker en kvalificerad ekonomiassistent

Cardif Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cardif Nordic AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Cardif utgör försäkringsverksamheten inom den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster samt en av världens starkaste banker enligt Standard & Poors. Cardif bedriver i dag verksamhet i 39 länder runt om i världen med fler än 50 miljoner försäkringstagare.
Cardif Nordic AB som har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan 2000 är moderbolag till de två försäkringsbolagen Cardif Försäkring AB och Cardif Livförsäkring AB, som har filialer i Norge och Danmark med kontor i Oslo och Köpenhamn samt säljkontor i Stockholm. Försäkringsbolagen bedriver även gränsöverskridande verksamhet i Finland. Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ca 75 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.
Till vår ekonomiavdelning på huvudkontoret i Göteborg söker vi en kvalificerad ekonomiassistent som är intresserad av att arbeta i en internationell och föränderlig miljö. Det är viktigt att du har minst två års praktisk erfarenhet av bankavstämning, leverantörsreskontra och löpande redovisning. Vi ser gärna sökanden i alla åldrar.
För att trivas i den här rollen måste du gilla att arbeta i team samt ha förmågan att hantera stora mängder transaktioner och kunna identifiera och hantera avvikande poster. Det är också viktigt att du har kunskapen och engagemanget för att effektivisera och vidareutveckla dina arbetsuppgifter samt att bidra till avdelningens utveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Daglig registrering och avstämning av banktransaktioner
• Utredning och uppföljning av differenser
• Leverantörsreskontra för flera bolag/länder
• Betalningar via fil och internetbank
• Kontering och registrering i ekonomisystemet Visma Control
• Kontoavstämningar vid månadsbokslut
• Förbereda provisionsutbetalningar
Du som söker denna tjänst har
• Vana av bankkontoavstämning, gärna från flera olika företag
• Minst ett par års erfarenhet av leverantörsreskontra (inkl. kontering av omkostnadsfakturor)
• Goda grundläggande kunskaper inom redovisning
• Goda kunskaper i Excel
Som person är du noggrann, strukturerad och självgående och tar gärna egna initiativ. Du inspireras av att arbeta i en tempofylld internationell miljö, har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter samt ser det som en självklarhet att alltid leverera i tid och med hög kvalitet.
Ansökningarna behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 14 april 2011
Du skickar din ansökan till: jobb@cardif.com
Har Du frågor om tjänsten kontaktar du Redovisningschef Carin Gustavsson på tel 031-7300242
(All rekryteringshjälp undanbedes)

Publiceringsdatum
2011-03-18

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-14
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@cardif.com

Företag
CARDIF NORDIC AB

Adress
CARDIF NORDIC AB
BOX 24110
40022 GÖTEBORG

Kontorsadress
MÖLNDALSVÄGEN 91
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-707 98 70

Jobbnummer
879793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cardif Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cardif Nordic AB: