Cardif söker en Controller (föräldravikariat)
Cardif Nordic AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cardif Nordic AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Cardif utgör försäkringsverksamheten inom den franska bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster samt en av världens starkaste banker enligt Standard & Poor's. Cardif bedriver i dag verksamhet i 39 länder runt om i världen med fler än 50 miljoner försäkringstagare.
Cardif Nordic AB som har varit verksamt på den skandinaviska marknaden sedan år 2000 är moderbolag till de två försäkringsbolagen Cardif Försäkring AB och Cardif Livförsäkring AB, som har filialer i Norge och Danmark med kontor i Oslo och Köpenhamn samt säljkontor i Stockholm. Försäkringsbolagen bedriver även gränsöverskridande verksamhet i Finland. Cardif Nordic AB med dotterbolag har idag ca 85 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark och växer kontinuerligt för att kunna tillgodose våra samarbetspartners behov.
För mer information se
www.cardif.se och
www.cardif.com.Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en Controller som vill arbeta i ett internationellt och expansivt företag med stabila ägare.
I rollen som Controller arbetar du nära och rapporterar till teamledaren för controllingteamet.
Ansvarsområde:
I ditt ansvarsområde ingår holdingbolaget Cardif Nordic AB samt försäkringsbolagen Cardif Försäkring AB och Cardif Livförsäkring AB med filialer i Norge och Danmark samt gränsöverskridande handel med Finland.
Då arbetet är ansvarsfullt med tidvis högt tempo är det viktigt att du snabbt och självständigt kan ta till dig ny information och att du kan genomföra utredningar och analyser med ett kritiskt förhållningssätt.
Eftersom bolaget befinner sig i en expansiv fas och arbetet tidvis bedrivs i högt tempo måste du vara stresstålig och trivas i en föränderlig miljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Månads-, kvartals- och årsrapportering till vårt moderbolag i Frankrike
• Uppföljning och analys
• Budget och resultatprognos
• Likviditetsuppföljning och likviditetsprognos
• Bokslutsarbete
• Ad hoc uppgifter
Bakgrund:
• Akademisk examen inom ekonomi
• Goda kunskaper i engelska språket, såväl i tal som skrift
• Mycket goda kunskaper i Office paketet och framför allt i Excel (avancerad nivå krävs)
Meriterande:
• Minst 1 års praktisk erfarenhet från att arbeta med redovisning och/eller ekonomistyrning
• Intresse av cash management och/eller asset management
Publiceringsdatum2012-05-07Dina personliga egenskaper• Analytisk med ett välutvecklat siffersinne
• Trivs att arbeta på en detaljerad nivå
• Klarar av att arbeta självständigt
• Presterar bra under tidspress
• Trivs med att arbeta i en föränderlig miljö
• Noggrann, strukturerad och metodisk
• Levererar i tid och med hög kvalitet
Vi erbjuder:
• Arbete i ett internationellt och expansivt företag
• Vi arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara
• Trevliga och kompetenta medarbetare
• Vi ger rabatter på träningskort i kombination med friskvårdsbidrag
Tjänsten är på heltid med tillträde omgående och beräknas pågå t o m hösten 2013.
Om Du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta vår Ekonomichef, Carin Gustavsson, på telefon
031-73 00 242 eller på mail:
carin.gustavsson@cardif.comUrvalsprocessen sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@cardif.comFöretagCARDIF NORDIC AB
AdressCARDIF NORDIC AB
BOX 24110
40022 GÖTEBORG
KontorsadressMÖLNDALSVÄGEN 91
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-707 98 70
Jobbnummer 1235681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.