CanCom IT-support söker servicedeskteknker
Can Communication AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Can Communication AB i Stockholm Can Communication IT-support söker Servicedesktekniker! Välkommen att
söka tjänsten vid vår rekryteringsträff! NÄR: Tisdagen den 29:e januari kl
13.30-15.00 (drop-in) VAR: Arbetsförmedlingen Expo, Sveavägen 24-26,
Stockholm (T-bana: Hötorget). Tag med dig flera exemplar av dina
ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med
arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara
beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju. CanCom
IT-Support arbetar med kompetensförstärkning till IT-avdelningar och som
underleverantör av IT-konsulter till våra samarbetspartners. Vår främsta
kompetens är att finna rätt person för varje uppdrag. För att lyckas med detta
präglas vi av ett konsekvent utifrån och in perspektiv på hela vår verksamhet.
Vi måste först förstå vår kunds vardag och vilken roll vår personal skall ha för
att sedan kunna presentera en passande profil. Vår styrka är att vi hela tiden
ser på oss själva med våra kunders kritiska ögon. Detta gör att vi hela tiden
tvingar oss själva att stå på tå och utveckla såväl våra konsulters kompetenser
som våra rutiner och vårt förhållningssätt till våra uppdragsgivare. Detta
kritiska synsätt har lett fram till ett företag som har kompetens, engagemang
och flexibilitet som sina ledord. Något som naturligtvis gagnar oss själva men
framför allt våra uppdragsgivare. CanCom IT-Support AB ingår i DC-gruppen
tillsammans med Data Communication & Software och Kabeldragarna. Just
nu söker vi en driftig servicedesktekniker till vår
uthyrning/rekryteringsverksamhet i Stockholm. Hör du till dem som gillar
omväxling, att ge service, nya utmaningar, miljöombyte och att träffa nya
människor? Då skall du söka anställning hos oss. Vi söker just nu för kunds
räkning. Arbetsuppgifter: Nuvarande uppsättning består av 2 st
servicedesktekniker och 1 st dispatcher vars uppgift är att svara i telefonen
och registrera ärenden. Servicedesktekniker arbetar med inkomna kundärenden från
vår ServiceDesk samt viss installation av hårdvara. Ärenden löses mycket via
fjärruppkoppling mot kund men även via besök ute hos kunden. Personliga
egenskaper: Vi lägger stor vikt vid att personen är självgående och vi
uppmuntrar egna initiativ. En känsla för problemlösning är ett måste. I och med
att allt arbete hos oss innebär kundkontakter krävs hög social kompetens och
förmågan att alltid vara serviceminded även under press. Kunskaper: Du
skall inneha kunskaper inom Windows XP, Vista, Office, Server, skrivare, mail
och användaradministration Krav: Svenska obehindrat Engelska flytande
i tal och skrift.
Publiceringsdatum2008-01-21KörkortskravB körkort fordras.
Anställningstyp/arbetstiderTills vidare. Hel/deltid. Dagtid. Heltid.
ErsättningFast lön. Månadslön enl. överenskommelse.
Så ansöker duAnsökan inkommen senast 080129. Observera att till den utannonserade
rekryteringsträffen kan tjänsten enbart sökas genom att deltaga vid
rekryteringstillfället på Af Expo.
FöretagCan Communication AB
Flygfältsgatan 4 B
Box 10046
121 26 STOCKHOLM-GLOBEN Tel 08-4421313
Mer information på
http://www.cancomm.net Jobbnummer 105439
Observera att sista ansökningsdag har passerat.