Campaign & Partnership Manager till OKQ8 Scandinavia

OKQ8 / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OKQ8 i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du redo för att ta utmaningen att bygga vår nya roll som har fokus på att skapa ökad lönsamhet och genomslag av våra kampanjer ute på station? Är du den drivande analytiska säljaren som är intresserad av marknad som vi söker?

OKQ8 satsar och förstärker sin marknadsavdelning med en ny roll som Campaign & Partnership Manager

Rollen
Som Campaign & Partnership Manager ansvarar du för att driva planering och genomförandet av våra nationella kampanjer inom ramarna för OKQ8 Retail & associations affärsmål och kampanjstrategi. Du ska agera som säljare av våra kampanjer till partners och leverantörer för att säkerställa ökad lönsamhet för våra stationskampanjer samt agera internt mot försäljningsavdelningen för att skapa ökat internt engagemang och maximera försäljning och kampanjgenomförandet på station.

I rollen kommer Du att vara en brygga mellan kategoriägare, försäljnings- och marknadsavdelningen. Du tillhör ett team på 6 personer men är själv inom din befattning. Rollen är ny och är en bred "säljande" roll med flera nära avdelningssamarbeten med försäljning-, kategori- och marknadsavdelningen.

Du jobbar nära dina kollegor samt med stöd från reklambyråer och andra externa leverantörer för att skapa de rätta och bästa kampanjlösningarna för att sälja mer i butik. Det är viktigt att du kan inspirera och sälja in nya idéer och lösningar, såväl internt som externt i samarbete med våra leverantörer.

Ansvarsområden
• Utveckla och driva strategiska partnerskap som stärker vårt erbjudande samt säkerställer ökade leverantörs intäkter.
• Framtagande av en styrande och "säljande" årsaktivitetsplan för våra kampanjer.
• Säkerställa planering, samordning, införsäljning, genomförande, analys och uppföljning av våra kampanjer i alla kanaler med stöd från övriga organisationen.
• Arbeta med att stötta säljorganisationen för att engagerade och motivera stationspersonalen för att maximera kampanjgenomslag på station.

Du kommer att tillhöra vårt kontor i Stockholm och blir en del av vår Marknadsavdelning . Du kommer rapportera till Head of Retail Marketing.




Vi söker dig
Som har erfarenhet av strategiskt och operativt kampanjarbete hos en större retalier, gärna inom dagligvarubranschen. Du har arbetat med strategiskt affärsplaneraarbete, gärna både operativt och i en konsultroll. Du är en säljande relationsbyggare med ett tydligt kravställande utifrån att planera, samordnad och hålla ihop kampanjprogrammet. För att bli riktigt framgångsrik i rollen krävs stor säljande förmåga för att kunna inspirera internt samt externt kunna sälja in och få ut mer av våra leverantörer och partners. Du har stor vana att samarbeta med många interna intressenter, du har hög social kompetens och bra på att kommunicera, entusiasmera och övertyga andra genom ditt stora engagemang och förmåga att förtydliga idéer och lösningar.

• Det är en fördel om du haft en liknande roll eller ex key account ansvarig på en större retailer
• Du har en eftergymnasial- eller högskoleutbildning
• Du har en starkt säljande förmåga och är van att samarbeta med externa partners
• Du är analytisk och har arbetat med strategiskt affärsplanearbete
• Önskvärt med relevant yrkeserfarenhet på minst 3 år
• Hos oss blir du en viktig del hos en ledande aktör på marknaden där talang ses och där det finns mycket intressanta karriärmöjligheter

Låter detta som dig och dina nästa utmaningar? I så fall ser vi fram emot att få ditt CV och ansökan så snart som möjligt.

Livet med OKQ8 Scandinavia
• Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
• Flexibelt arbetsliv - På OKQ8 Scandinavia arbetar vi tillsammans för att nå våra mål, det är så vi får de bästa resultaten. Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
• Familj och fritid - Att ha en sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för vårt välmående. Vi tror även att det gör oss mer effektiva när vi arbetar. Som arbetsgivare vill vi möjliggöra, och uppmuntra till, ett liv där vi kan kombinera familj och en aktiv fritid med arbete och karriär.
• Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. Det vill säga, bli bättre på vad du är bra på - men prova även gärna något nytt. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Tiberg, Head of Retail Marketing Sverige, via peter.tiberg@okq8.se alt. Telefon nummer 070-2680067. Om du har frågor gällande processen är du välkommen att kontakta HR Business Partner Teresia Schönberg via teresia.schonberg@okq8.se.

Vi jobbar med löpande urval och tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg.

Välkommen med din ansökan senast den 2018-11-30.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare -

Publiceringsdatum
2018-12-03

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
OKQ8

Adress
OKQ8
SVEAVÄGEN 155
11346 STOCKHOLM

Kontorsadress
SVEAVÄGEN 155

Jobbnummer
4489450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OKQ8

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OKQ8: