Campaign Manager (programmatic)
GroupM digital / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos GroupM digital i Stockholm GroupM är världens största mediebyrånätverk. Vi har tillgång till de bästa verktygen och delar kunskap och erfarenheter globalt för att stärka oss lokalt. WPP är totalt 161 000 anställda och finns i 107 länder.
Vi är inne i en spännande expansionsfas och söker just nu en Campaign Manager (programmatic).
Du kommer ingå i ett nystartat team som jobbar tätt tillsammans med Quisma och Xaxis och som idag består av drygt 30 personer. Vi sitter i trevliga lokaler på Birger Jarlsgatan.
Som Campaign Manager kommer dina arbetsuppgifter bestå av att utveckla, genomföra och optimera målgruppsstyrda kampanjer i enlighet med kampanjmål och strategi, genom att utnyttja programmatiska mediaköp.
Du kommer att jobba med en grupp kvicka, humoristiska och oerhört engagerade medarbetare och kunder som alla brinner för digitala medier.
Vi erbjuder en öppen modern arbetsplats med möjlighet till brainstorming för att dela idéer och strategier för nya initiativ.
Ansvarsområden:
• Planera, implementera, genomföra, optimera, och förbättra effekt av målgruppsstyrda kampanjer.
• Utveckla nya målgruppsstyrda kampanjer utifrån historiska erfarenheter, information om nya möjligheter, och en mängd andra källor.
• Upprätthålla en bra förståelse för kunders affärsmål och marknadsföringsmål, och öka målgruppsstyrda kampanjbudgetar genom att bevisa effekt och presentera nya kampanjmöjligheter.
• Håll dig uppdaterad om aktuella medietrender, ny teknik och eventuella branschtrender som påverka kundrelationen.
Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen.
Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet införskaffad på annat sätt
• Passion för digital marknadsföring
• Stark analytisk och teknisk fallenhet
• Förmåga att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar
• Vilja och intresse att lära dig nya system
Meriterande:
• Kunskap om digital annonsering, inklusive det digitala media- och reklam landskapet, teknologier, affärsmodeller, produkter, och branschtermer
• RTB / DSP erfarenhet
• Ad trafficking erfarenhet
• HTML / Java erfarenhet
Urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag till Annika Westman, HR-ansvarig,
jobb.se@quisma.comPubliceringsdatum2015-06-14Så ansöker duVi tar emot ansökan via epost:
jobb.se@quisma.comVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb.se@quisma.comFöretagGroupM digital
AdressGroupM digital
Birger Jarlsgatan 52 6 tr
10377 Stockholm
KontorsadressBirger jarlsgatan 52 6 tr
Jobbnummer 2336200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.