Campaign Manager (programmatic)

GroupM digital / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos GroupM digital i Stockholm

GroupM är världens största mediebyrånätverk. Vi har tillgång till de bästa verktygen och delar kunskap och erfarenheter globalt för att stärka oss lokalt. WPP är totalt 161 000 anställda och finns i 107 länder.

Vi är inne i en spännande expansionsfas och söker just nu en Campaign Manager (programmatic).
Du kommer ingå i ett nystartat team som jobbar tätt tillsammans med Quisma och Xaxis och som idag består av drygt 30 personer. Vi sitter i trevliga lokaler på Birger Jarlsgatan.

Som Campaign Manager kommer dina arbetsuppgifter bestå av att utveckla, genomföra och optimera målgruppsstyrda kampanjer i enlighet med kampanjmål och strategi, genom att utnyttja programmatiska mediaköp.

Du kommer att jobba med en grupp kvicka, humoristiska och oerhört engagerade medarbetare och kunder som alla brinner för digitala medier.
Vi erbjuder en öppen modern arbetsplats med möjlighet till brainstorming för att dela idéer och strategier för nya initiativ.

Ansvarsområden:
• Planera, implementera, genomföra, optimera, och förbättra effekt av målgruppsstyrda kampanjer.
• Utveckla nya målgruppsstyrda kampanjer utifrån historiska erfarenheter, information om nya möjligheter, och en mängd andra källor.
• Upprätthålla en bra förståelse för kunders affärsmål och marknadsföringsmål, och öka målgruppsstyrda kampanjbudgetar genom att bevisa effekt och presentera nya kampanjmöjligheter.
• Håll dig uppdaterad om aktuella medietrender, ny teknik och eventuella branschtrender som påverka kundrelationen.

Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen.
Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.

Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet införskaffad på annat sätt
• Passion för digital marknadsföring
• Stark analytisk och teknisk fallenhet
• Förmåga att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar
• Vilja och intresse att lära dig nya system

Meriterande:
• Kunskap om digital annonsering, inklusive det digitala media- och reklam landskapet, teknologier, affärsmodeller, produkter, och branschtermer
• RTB / DSP erfarenhet
• Ad trafficking erfarenhet
• HTML / Java erfarenhet

Urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag till Annika Westman, HR-ansvarig, jobb.se@quisma.com

Publiceringsdatum
2015-06-14

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: jobb.se@quisma.com

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.se@quisma.com

Företag
GroupM digital

Adress
GroupM digital
Birger Jarlsgatan 52 6 tr
10377 Stockholm

Kontorsadress
Birger jarlsgatan 52 6 tr

Jobbnummer
2336200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från GroupM digital

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos GroupM digital: