Camp Scandinavia AB söker en assistent för kund- och leverantörs

Manpower Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Camp Scandinavia är ett av Nordens ledande företag inom produkter för ortopedisk rehabilitering. Huvudkontoret finns på Berga i Helsingborg och övriga nordiska kontor finns i Helsingfors och Oslo. Vi är sedan 2006 också etablerade i USA via dotterbolaget Allard USA. Produktion driver vi via dotterbolag i Malmö, Belgien, Irland, Hong Kong och Kina. Vi är idag ca 175 anställda, varav ett 30-tal i Helsingborg. Företaget har ett gott rykte och står för produkter med hög kvalitet och god service till sina kunder. Då en av våra medarbetare går i pension söker vi nu i samarbete med Manpower en ekonomiassistent.

Publiceringsdatum
2015-03-25

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara kund- och leverantörsreskontra i Camp Scandinavia AB men du kan också komma att arbeta med övriga bolag i koncernen. Bland arbetsuppgifterna finns in- och utbetalningar, avstämningar, kontering, kund- och leverantörskontakter, kravhantering mm mm. Du kommer också att ha många kontakter internt med de medarbetare som ingår i våra olika attestflöden.
Företaget präglas av entreprenörsanda och prestigelöshet. Inom ekonomigruppen, som idag består av fem personer råder ett öppet klimat och en god stämning där samarbete och samordning fungerar och alla förväntas ta ansvar och arbeta för att gruppen uppnår goda resultat. Gruppen sköter redovisningen för samtliga åtta skandinaviska bolag i koncernen. Tjänsten kommer att rapportera till ekonomichefen.

Vem är du?
Vi söker dig med en formell utbildning inom ekonomi och/eller med erfarenhet från arbete med kund- och leverantörsreskontra och redovisning. Du är van vid att arbeta i något större ekonomi-/affärssystem och har erfarenhet av att hantera leverantörer och kunder. Då många av våra kunder och leverantörer är utländska, bör du ha goda kunskaper i Engelska och gärna något annat nordiskt språk. På Camp Scandinavia använder vi affärssystem Jeeves och e-attest systemet Centsoft.
Som person är du ansvarsfull, noggrann och trivs med att arbeta i en roll nära verksamheten samt med kunder och leverantörer. Du är van vid att arbeta mot deadlines, är kommunikativ och har en hög social kompetens samt lätt för att samarbeta med andra.

Kontaktperson för detta jobb
Denna rekrytering sker i ett samarbete med Manpower och du ansöker via länken nedan. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande dock senast 2015-04-15.
Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Manpower och rekryteringskonsult Charlotte Åvall 042-37 16 33 eller charlotte.avall@manpower.se

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Åvall 042 371633

Företag
Manpower Huvudkontor

Adress
Manpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2220561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Huvudkontor: