Calculation/Pricing Manager, Property Services

Sodexo AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 7,5 miljarder kronor. Vi ingår i den internationella Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 420 000 medarbetare. Koncernen omsätter 18,2 miljarder ¬ och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris.

Affärsstöd är en enhet inom Sodexo som bidrar med anbuds- och kalkylstöd till Försäljning och driftsorganisationen. I teamet arbetar specialister inom anbud och kalkylering av servicetjänster (både till privat och offentlig sektor). Affärsstöd ska tillhandahålla anbudskompetens inom alla de tjänsteområden som Sodexo erbjuder marknaden, till exempel Städtjänster, Måltidstjänster, Logistik, Fastighets- och Arbetsplatstjänster. Men också vara stöd vid större anbud omfattande flera ingående servicetjänster. Så kallade integrerade Service management-uppdrag.

Calculation/Pricing Manager

Ditt främsta uppdrag blir att utforma affärslösningar tillsammans med Affärsutveckling och olika Driftsenheter genom att ta fram kalkylunderlag och sammanställa övergripande kalkyler för komplexa affärer - primärt inom fastighetsrelaterade tjänster.

Att agera och bidra utifrån en förståelse för affären, helheten och komplexiteten samt genom ett gott samarbete med övriga intressenter, driva och utveckla affären och lösningen, är framgångsfaktorer för att lyckas i rollen. Du kommer att ansvara både för anbudskalkyler, som en del av ett anbudsteam - samt i vissa affärer förväntas ta projektledaransvaret för hela anbudsarbetet och sammanhållning av anbudsteam.

Du får en nyckelroll inom Sodexos fortsatta expansion inom Fastighetsområdet. Du ingår i det utvecklingsteam som ska ta vårt erbjudande till nästa nivå, med nya affärer och utveckling av vårt erbjudande.

I rollen ingår också att själv driva, eller delta i utvecklings- och förbättringsarbete som rör anbudsprocess, anbudsdokumentation, mallar och kalkyler.

Vi söker dig som

Du är förmodligen civilekonom eller civilingenjör. Du har flera års erfarenhet av lönsamhetsbedömningar och driftsekonomi inom fastighetsrelaterade tjänstelösningar samt kalkyl och anbudsarbete.  

Att du har utmärkta färdigheter i Officepaketet - särskilt i Excel - är en förutsättning, liksom att du behärskar engelska obehindrat i tal och skrift. För att passa i rollen behöver du ha förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Du har fallenhet för att vara drivande både på egen hand och i grupp. Du har själv agerat projektledare i närliggande områden. Att se affären och skapa affärslösningar är något som driver dig.

Tjänsten är heltid och kommer att tillsättas efter överenskommelse snarast möjligt. Vi vill dock ha din ansökan senast 28 november, men urval sker löpande så ansök gärna direkt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Maria Chagot, Chef Affärsstöd, 08-5788 3116 eller maria.chagot@sodexo.com .

Publiceringsdatum
2013-10-29

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sodexo AB

Adress
Sodexo AB
Box 47620
11794 Stockholm

Jobbnummer
1688663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sodexo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sodexo AB: