Cafépersonal och konferensvärd/värdinna, Solna

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Solna
2015-10-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Cafépersonal och konferensvärd/värdinna, Solna" (publicerad 2018-07-15) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som innebär att på ett representativt sätt bemöta våra interna och externa kunder och leverera service med absolut bästa förmåga. Som konferensvärd/värdinna hos oss ansvarar du för och ordnar med leveranser till möten. Du fungerar även som en "sambandscentral" för både gäster och personal. I ditt arbete ingår också viss hantering av livsmedel och tillberedning, kassahantering samt sammanställande av konferensrum. I arbetet ingår även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom konferens. Du kommer också att arbeta i cafeterian med därtill förekommande arbetsuppgifter. I detta arbete är det viktigt att du tycker om att ha direkt kontakt med människor och har lätt för att kommunicera med andra och har god samarbetsförmåga. Du har dessutom ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden, ett strukturerat arbetssätt och ser lösningar på problem. Arbetstiden är 7:00-15:30, kvällsarbeten och receptionistarbete kan förekomma.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har fullständigt betyg från gymnasieskola eller motsvarande
• är svensk medborgare
• har minst 1 års kassavana och erfarenhet av kassaredovisning (inom de senaste 5 åren)
• har vana av leverantörskontakter och beställningsförfarandet
• har praktisk erfarenhet inom serviceyrket
• har erfarenhet av att arbeta som konferensvärd/värdinna
• är intresserad av ett långsiktigt samarbete
• har mycket god servicekänsla och vill arbeta med kvalificerad service direkt till våra kunder
• har stor vana och öga för att se vad som behöver göras och kan ha flera parallella uppgifter på gång samtidigt
• tycker om när det är högt tempo i arbetet
• har en positiv och glad attityd
• agerar ansvarsfullt, strukturerat och är självgående
• har erfarenhet av livsmedelshantering
• är mycket social och kan bemöta kunder samt medarbetare på ett professionellt sätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som konferensvärd/värdinna inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i reception och/eller servicepool. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat som serveringsansvarig och har kunskap i alkohollagstiftningen.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

En anställning är tills vidare och vi tillämpar provanställning i sex månader. Den andra anställningen är ett tidsbegränsat vikariat t.o.m. 31 november 2016.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-10-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annett Svensson, sektionschef 010-574 69 80
Ann-Charlotte Norberg, hr-konsult 010-574 86 78

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
12150 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2487375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: