Byggnadsinspektör

Östhammar kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Säkerhetsjobb / Östhammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Östhammar, Uppsala, Heby, Tierp, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östhammar kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Östhammar

Publiceringsdatum
2012-04-25

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har praktisk erfarenhet från byggsektorn och som vill ansluta dig till vårt team. Du bidrar med din erfarenhet och rätt inställning - vi erbjuder ett arbete där dina bidrag till verksamhetens utveckling och effektivitet värdesätts.

Samhällsbyggnadsförvaltningen är en ny organisation med uppgift att både utveckla vårt samhälle och att tillgodose att gällande lagar och förordningar följs. Vi har 19 medarbetare som arbetar med att serva kommuninvånare, företagare och den egna organisationen med både inspektioner och rådgivning. Vi arbetar brett inom området samhällsplanering med både byggfrågor samt miljö- och hälsoskyddsfrågor. Arbetsområdet kartverksamhet, bygglov och tillsyn består av ett energiskt team, som de kommande åren berörs av omfattande investeringar inom byggsektorn.

Som byggnadsinspektör ingår du i ett team av 7 medarbetare och du rapporterar direkt till planchefen. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att genomföra platsbesök på byggen för att kontrollera att kontrollplanen följs, granska och handlägga bygglovsansökningar samt genomföra tekniska samråd. Du kommer även att få möjlighet att informera kommuninvånare och företagare i byggfrågor, samt föredra dina ärenden för vårt politiska organ. I rollen ingår även byggtillsyn, bl a enligt OVK och HIN.

Kvalifikationer
Du har praktisk erfarenhet från byggsektorn, t ex som byggare, byggnadsinspektör eller konsult, kombinerat med utbildning inom bygg- eller teknikområdet. Du har goda kunskaper om den nya plan- och bygglagen och kan läsa ritningar. Om du har erfarenhet av att planera, driva och avsluta projekt är det en fördel. Vi ser på erfarenhet från den kommunala sektorn och förståelse för en politiskt styrd organisation som en tillgång. För att kunna besöka kommunens alla platser behöver du körkort.

Som person är du intresserad av både byggfrågor och kunder, och visar på stor personlig mognad. Du har lätt för att skapa goda relationer och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Din omgivning uppfattar dig som förtroendeingivande. Du är prestigelös och trivs att arbeta i ett team, men klarar även att arbeta självständigt och ta egna beslut. Du är noggrann, detaljorienterad och tålmodig, och bidrar till att tillsammans med teamet uppnå satta verksamhetsmål. Du kan prioritera arbetsuppgifter vid arbetsanhopning och kännetecknas av att leverera på utsatt tid. För att du ska trivas i vårt team, kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökningar handläggs löpande under ansökningstiden.
När du söker jobb hos oss ber vi dig använda vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan, märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Personalkontoret
Box 66
742 21 Östhammar

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-08-15 Den 15 augusti 2012 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-16
Ange följande referens när du ansöker: H 053/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Virpi Lindfors, 0173-861 70
Christian Blomberg, 0173-862 46

Facklig kontakt
Daniela Mattisson, 0173-863 96

Företag
Östhammar kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Adress
Östhammar kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Box 66
74221 Östhammar

Jobbnummer
1225816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östhammar kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östhammar kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: