Bygglovskoordinator

Vaxholms Stad, Bygglov- och GIS-enheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vaxholm
2016-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bygglovskoordinator" (publicerad 2018-12-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms Stad, Bygglov- och GIS-enheten i Vaxholm

Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.

För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.se



På bygglov- och GIS-enheten arbetar idag 11 personer och enheten ansvarar för lovprocessen, anmälansärenden, tillsyn, strandskydd samt kartor, mätning, namnsättning och GIS. Enheten arbetar med att utveckla en digital arbetsprocess i syfte att effektivisera och förbättra service och arbetsmetoder. Vi förstärker nu enheten och söker en bygglovskoordinator som blir en viktig del av vårt team.


Publiceringsdatum
2016-11-25

Arbetsuppgifter
Att vara bygglovkoordinator i Vaxholm innebär att du i nära samarbete med handläggare, inspektörer och övrig administrativ personal arbetar med uppgifter under handläggningen av bland annat bygglov, strandskyddsdispenser och anmälansärenden. Fokus ligger på expediering, statistikuppgifter, arkivering, kommunicering samt rådgivning till medborgare. Utöver det kommer du att fungera som stöd till enhetens administratör vad gäller posthantering och diarieföring.

Bygglov- och GIS-enheten i Vaxholm genomgår ett förändringsarbete och du förväntas vara delaktig och drivande i detta. Tillskapande av rutiner, nya arbetsprocesser och vårt sätt att kommunicera till medborgarna kommer att vara viktiga utvecklingsområden. I arbetsgruppen är du också ansvarig för mötesplanering och minnesanteckningar från dessa.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med administration och frågor kring bygglov och mätningsverksamhet. Du har ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är intresserad av att delta i arbetet med att utveckla kontorets arbetsrutiner och processer. Det är viktigt att du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.

Du har minst examen från gymnasiet och några års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från liknande arbete är önskvärt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Vaxholms stad är en kulturell och naturskön stad med goda möjligheter till friluftsliv. Vi erbjuder också kompetensutveckling, tjänstepension, friskvårdsbidrag och tillämpar flextid.

I Vaxholms stad strävar vi efter en jämn könsfördelning och mångfald. Vi uppmuntrar därför manliga sökande till denna tjänst.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan via länk i annonsen.

Vi undanber oss bestämt alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-12
Ange följande referens när du ansöker: A630319
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Kävrestad Jonsson 08-541 709 82

Företag
Vaxholms Stad, Bygglov- och GIS-enheten

Adress
Vaxholms Stad, Bygglov- och GIS-enheten
Box 1
18583 Vaxholm

Kontorsadress
Eriksövägen 27 Vaxholm

Jobbnummer
3180654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaxholms Stad, Bygglov- och GIS-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms Stad, Bygglov- och GIS-enheten: