Bygglovshandläggare/bygglovsadministratör - kombinerad tjänst

Lerums kommun / Säkerhetsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum

I Lerums kommun arbetar vi tillsammans med ett starkt fokus på invånarna för att skapa en framgångsrik kommun där det är gott att leva, nu och i framtiden. Det innebär att vi är flexibla, vågar prova, vågar förändra i en omvärld med snabba växlingar. Vi som arbetar i Lerums kommun är alla viktiga pusselbitar för att det ska fungera och för att vi ska nå resultat. Lerums kommun är en tillväxtkommun och vi har många spännande projekt på gång.
På bygglovsenheten arbetar vi tillsammans för att uppnå en god bebyggd miljö för alla som vistas och verkar i Lerums kommun idag och imorgon. Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling inom arbetsområdet, efter intresse och behov.

Bygglovsenheten består i dagsläget av cirka 20 medarbetare som arbetar med prövning av lov, förhandsbesked och anmälningar samt tillsyn och godkännande av startbesked och slutbesked. Enheten består av handläggare, inspektörer, koordinatorer samt energi- och klimatrådgivare. Enheten är uppdelade i team med olika områdesfokus så som företagsfrågor, kommunala frågor och kulturmiljöfrågor. Bygglovsenheten är en del i verksamhetsområde Myndighet och tillsammans med miljöenheten arbetar vi gentemot miljö- och byggnadsnämnden. Vi arbetar även nära övriga enheter inom sektor samhällsbyggnad för att främja kommunens utveckling.
Vi erbjuder dig en omväxlande och flexibel arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling. Enheten prioriterar samarbete och strävar efter att ha en god gemenskap där alla blir sedda. Vi tillämpar årsarbetstid och möjlighet till semesterväxling och värnar om att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete och fritid/föräldraskap på ett hållbart sätt.

Publiceringsdatum
2022-10-18

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta både som både bygglovshandläggare och bygglovskoordinator/administratör. Du kommer att få arbeta med prövning av enklare ärenden inom plan- och bygglagen samt lämna råd och upplysningar till medborgarna såväl på telefon som via skriftlig kommunikation. I tjänsten kommer även ingå administrativa uppgifter som till exempel diarieföring av inkommande handlingar, bevakning av inkommande e-post till vår funktionsadress samt utlämnande av offentliga handlingar. Du arbetar i nära samverkan med chef och kollegor på enheten, och du har även ett tätt samarbete med dina kollegor inom andra delar av förvaltningen. Enheten har under de senaste åren infört flera digitala system och arbetsmetoder och strävar efter att kontinuerligt förbättra arbetet med hjälp av de digitala verktygen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har bygglovshandläggarutbildning eller motsvarande kvalifikationer. Erfarenhet av arbete med bygglovshandläggning och god kännedom om aktuell lagstiftning är meriterande. Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har ett positivt och engagerat förhållningssätt men kunden i fokus. Du är kommunikativ och har även god förmåga att uttryck dig på svenska i tal och skrift

Arbetet är till stor del självständigt men du kommer arbeta i nära samarbete med övriga kollegor. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper såsom att känna sig trygg att tillsammans med kollegor hitta gemensamma bedömningsgrunder och rutiner för att skapa rättssäkerhet och likabehandling.

Du ska vara serviceinriktad och vara van vid att jobba strukturerat och självständigt, men arbetet ställer även krav på god samarbetsförmåga. Du kan utföra myndighetsutövning på ett korrekt och professionellt sätt.
Körkort för bil är ett krav
Provanställning kan komma att bli aktuellt för tjänsten.

ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-12-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lerums kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1166793".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Kontakt
Enhetschef bygglovsenheten
Linda Ternström
linda.ternstrom@lerum.se
0302-520875

Jobbnummer
7085228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun: