Bygglovschef

Strängnäs kommun, Byggenhet / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Byggenhet i Strängnäs

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

Som bygglovschef tillhör du samhällsbyggnadskontoret och kommer vara en viktig del av kontorets ledningsgrupp.
Samhällsbyggnadskontoret arbetar med rådgivning, myndighetsutövning och service inom områdena fysisk planering, mark- och exploatering, mät- och kartproduktion, bygglovhantering, miljö- och hälsoskydd, livsmedel samt alkohol. Kontoret har ca 50 medarbetare varav 19 stycken på bygglovenheten. I bygglovenheten ingår även kart- och mätavdelningen som består av fem tjänster var av en arbetsledare.


Publiceringsdatum
2017-09-26

Arbetsuppgifter
Som bygglovschef har du det övergripande ansvaret för enhetens verksamhet med budget - och personalansvar. En viktig del i uppdraget är att kunna kommunicera med medborgarna och övriga i organisationen om enhetens verksamheter. Du ansvarar för planering, uppföljning och utvärdering av verksamheten. Du medverkar i verksamhetsutveckling i nära samarbete med tjänstemän och politiker. Vidare är du med i utvecklandet av processer och verktyg för exploatörer och invånare i Strängnäs kommunen.

Du är ett stöd till dina medarbetare på enheten och arbetar för att tillvarata och uppmuntra dina medarbetarnas engagemang, kompetens och kreativitet.

Du deltar i kontorets ledningsgrupp och delar därmed ansvaret för kontorets helhet.


Kvalifikationer
• Kravprofil:
Utbildning och erfarenhet:
• Du är utbildad som arkitekt, civilingenjör, byggnadsingenjör eller annan, för tjänsten, likvärdig utbildning.
• Du har erfarenhet av att arbeta med kommunal bygglovhantering.
• Du har mycket goda kunskaper om Plan - och bygglagen (PBL) och Miljöbalken (MB).
• Arbetet kräver att du har lätt för att uttrycka dig muntligt och i skrift.
• B körkort fodras.

Personliga egenskaper:
• Du är en närvarande chef med förmågan att inspirera, entusiasmera, stötta och leda verksamheten utifrån målstyrning, utveckling, kvalitetsstyrning och uppföljning. Du värdesätter bra arbetsmiljö och trivsel och ser din egen roll i detta viktiga arbete.
• Särskild vikt kommer att läggas vid att du har bra ledaregenskaper, att du kan leda, samordna och utveckla medarbetarna samtidigt som du tillgodoser kravet på professionell myndighetsutövning och på god samhällsservice.
• Du behöver vara orädd och engagerad, lyhörd
• Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta, har förmåga prioritera mellan olika ansvarsområden är omvärldsorienterad samt prioriterar god service till företag och allmänhet.
• Det är viktigt att du kan balansera myndighetsutövningens krav på rättssäkerhet med god service.
• Du har en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer och nätverk såväl inom som utanför verksamheten. Arbetet innebär mycket kontakt med människor vilket ställer krav på lyhördhet och mycket god kommunikationsförmåga.

• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

• Meriterande
• Du har ledarerfarenhet och erfarenhet av personalansvar.
• Du har erfarenhet av digitalisering av samhällsbyggnadsprocessen genom GIS.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: efter överenskommelse Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-28
Ange följande referens när du ansöker: 502/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Jonsson marie.jonsson@strangnas.se
Lina Svensson 0152 291 64

Företag
Strängnäs kommun, Byggenhet

Adress
Strängnäs kommun, Byggenhet
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Strängnäs kommun, Byggenhet
Senaste upphandlingen: Huvudgrossist för livsmedel

Jobbnummer
3720232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Byggenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Byggenhet: