Bygglovsavdelningen söker administratörer
Stockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Bygglovsavdelningen, Råd / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Bygglovsavdelningen, Råd i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning, fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret, som lyder under stadsbyggnadsnämnden, har ca 390 anställda. Vi sitter centralt på Kungsholmen med ca tio minuters gångavstånd till Stockholms central.
Till Sveriges största bygglovsavdelning söker vi nu två administratörer.
Vi är ca 90 medarbetare, fördelade på fyra enheter som hanterar olika ärendetyper och arbetar nära varandra i team. Vi handlägger allt från små tillbyggnader till skolor, sjukhus och nya bostadskvarter. Vi gör tillsyn av byggnationer och byggnader. Ett viktigt uppdrag för oss är också att ge råd och information till stockholmarna.
Publiceringsdatum2017-08-07Dina arbetsuppgifterSom administratör stöttar du avdelningens koordinatorer med administrativa uppgifter. Arbetsuppgifter som ingår i rollen handlar exempelvis om att förbereda ärenden, expediera och debitera lovärenden, hantera internpost, skriva brev till sökande samt stötta i övrigt administrativt arbete
KvalifikationerVi söker dig som har en för tjänsten aktuell utbildning, exempelvis inom administration. Du har aktuell dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav samt goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.
Det är meriterande med arbetserfarenhet från offentlig verksamhet samt av arbete inom stadsbyggnadsområdet. Har du tidigare arbetat med någon typ av ärendehanteringssystem är även detta en merit.
Vi lägger stor vikt vid följande kompetenser i denna rekrytering:
Du har en god administrativ förmåga och planerar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs bra med att arbeta i team och du har ett lyhört förhållningssätt. Som person är du lugn, stabil och relationsskapande. Du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och säkerställer att budskap når fram, samtidigt som du påminner och följer upp. Vidare har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar.Då vi är en organisation i förändring söker vi dig som har ett flexibelt förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar och utmaningar och du bidrar med engagemang och kompetens.
På Stadsbyggnadskontoret blir du en viktig del av en myndighet i förändring där vi alla är aktiva, tillgängliga och trovärdiga.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
39,h/v. Tillträde: Enligt överskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: 2017/5116
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonika Larsson, Enhetschef 08-508 272 70
Cecilia Svensson, HR-konsult 08-508 271 68
FöretagStockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Bygglovsavdelningen, Råd
AdressStockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Bygglovsavdelningen, Råd
Fleminggatan 4
11226 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 4
Jobbnummer 3628512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.