Bygglovsassistenter

Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Botkyrka, Huddinge, Södertälje, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Företagspresentation:

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med ca 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati-, och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Botkyrka kommun växer snabbt idag med flera nya projekt för bostäder, centrum, och infrastruktur som präglar kommunen. Att byggandet ökar märks inte minst inom bygglovsverksamheten som växer. Bygglovsenheten har idag 15 medarbetare som hanterar 900 ärenden per år - allt från enskilda byggen till nya stadsdelar. Bygglovsenheten behöver nu utökas med ytterligare två bygglovsassistenter, en som är erfaren och en som är mindre erfaren.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Som bygglovsassistent kommer du att arbeta som ett administrativt stöd inom bygglovsenheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta den administrativa ärendehanteringen med registrering av ärenden, diarieföring och arkivering inom enheten. I ditt ansvar ingår även fakturahantering och andra administrativa arbetsuppgifter. Rollen innebär att ha många interna kontakter med andra enheter och förvaltningar inom kommunen, men även externa kontakter med myndigheter, byggherrar, konsulter och allmänheten. Utöver detta kommer du som bygglovsassistent tillsammans med dina kollegor, inom enheten och förvaltningen, arbeta med att förbättra och utveckla vårt arbetssätt.

Publiceringsdatum
2016-04-28

Profil
Kvalifikationer erfaren bygglovsassistent

För rollen som erfaren bygglovsassistent förväntar vi oss att du har minst 5 år erfarenhet från administrativt arbete och kvalificerad service i offentlig förvaltning eller myndighet. Du har erfarenhet av att arbeta med diarieföring, arkivarbete och ärendehanteringssystem som ByggR eller motsvarande. Vi ser det även som meriterande om du tidigare arbetat med administrativt stöd inom samhällsbyggnad i offentlig förvaltning och har kunskap om bygglovsprocessen och plan- och bygglagen. Du har examen från gymnasiet och det är meriterande om du har relevanta kurser från högskolan. Tjänsten kräver goda kunskaper i det svenska språket och att du behärskar de grundläggande programmen i Microsoft Office.

Kvalifikationer mindre erfaren bygglovsassistent

För tjänsten som mindre erfaren bygglovsassistent söker vi dig som har examen från gymnasiet och gärna relevanta kurser från högskolan. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerad service och administrativt stöd i offentlig förvaltning eller myndighet. Vidare är det meriterande om tidigare har erfarenhet av diarieföring, registrering, arkivarbete och ärendehanteringssystemet ByggR eller motsvarande. Tjänsten kräver goda kunskaper i det svenska språket och att du behärskar de grundläggande programmen i Microsoft Office.

För att passa för dessa tjänster trivs du att arbeta administrativt, samt planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen kommunicerar du tydligt, enkelt och effektivt både muntligt och skriftligt samt är en god lyssnare. Då arbetet innebär många kontakter är det av stor vikt att du är synlig och tillgänglig för att ge andra högsta möjliga hjälp och service. Du är glad och öppen i ditt bemötande och utbyter gärna erfarenheter, information och idéer med andra. Du har intresse av att utveckla nya arbetssätt och samverkar genom att främja och utveckla andras idéer.

Ansök redan idag!:

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Ansvarig rekryteringskonsult är Gabriella Brajkovic och nås på 076 - 0519 003 eller på gabriella.brakjovic@unikresurs.se

Välkommen!

Välkommen till Unik Resurs!:

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Lycka till!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriella Brajkovic 076 - 0519 003

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Adress
Unik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping

Kontorsadress
Skyttegatan 2 58230 Linköping

Jobbnummer
2813062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: