Bygglovsassistent
Falkenbergs kommun / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun i Falkenberg,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar spännande utmaningar inom samhällsplaneringen. Idag bor nästan 45 000 invånare i kommunen. I Falkenbergs kommun arbetar vi enligt visionen "Vi växer för en hållbar framtid", med fokus på hållbar tillväxt i hela kommunen.
Bygglovsavdelningen består idag av 16 engagerade och kunniga medarbetare som arbetar med bygglov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, inspektioner, tillsyn, bostadsanpassning och administration. Bygglovsavdelningen handlägger ca 1000 ärenden om året rörande bygglov, anmälan och tillsyn.
Med anledning av föräldraledighet söker vi nu en vikarierande bygglovsassistent. Du kommer att vara en del av bygglovsavdelningen. Vi är ett gott gäng som hjälps åt och bidrar med våra kunskaper i arbetet. Tillsammans kan vi göra kloka avvägningar mellan olika intressen och lagstiftning allt för att en rättssäker handläggning.
Nu söker vi dig som gör vår arbetsplats ännu lite bättre!
Publiceringsdatum2020-02-13ArbetsuppgifterVi söker en driven, strukturerad och lösningsfokuserad bygglovassistent till bygglovsavdelningen.
Du förväntas ta stort eget ansvar inom ditt arbetsområde och är med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete och ett positivt arbetsklimat.
Du tar emot och diarieför bygglovsansökningar och anmälningar samt hanterar avdelningens post/mejl. I dina uppgifter ingår också att stötta i den dagliga ekonomihanteringen, som exempelvis kontering av fakturor och beställningar. Vi ser även att du aktivt deltar i avdelningens utvecklingsarbete i de frågor som berör administration. I uppdraget ingår att hantera och handlägga ärenden samt dokument i våra ärendesystem och övriga register som avdelningen ansvarar för. Du tar även fram statistikunderlag inför våra rapporteringar. Du förväntas ge service till allmänheten i form av upplysningar, hantera beställningar av kartor och uppdatera information till vår webbplats.
KvalifikationerVi ser gärna att du har erfarenhet av bygglovadministration samt mycket god IT-kunskap, bland annat om systemverktygen Raindance, Comprima, EDPVision samt Office paketet.
Då arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter är det av stor vikt att du är tydlig, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du är en servicemedveten person som sätter kunden i fokus genom ett professionellt bemötande och god kommunikation. Du har lätt för att samarbeta med både arbetskamrater såväl som kunder och besitter en god organisationsförmåga, är systematisk och kommer till avslut samtidigt, som du tar ansvar för helheten och trivs med teamarbete. Du har en positiv inställning till digitalisering, nya arbetssätt och arbetsuppgifter.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: 2021-08-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A933956 - 2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Jobbnummer 5095955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.