Bygglovsassistent

Nykvarns Kommun / Säkerhetsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Nykvarn, Södertälje, Gnesta, Ekerö, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn, Upplands Väsby, Täby eller i hela Sverige

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 700 personer.

Nykvarn växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna hantera denna tillväxt. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö vid en liten men samtidigt bred förvaltning.

Bygglovavdelningens uppdrag är att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, tillsyn av ventilationsanläggningar och hissar, anmälningspliktiga åtgärder och anmälningar om olovligt byggande. Att ge råd och stöd till allmänheten och professionella byggherrar i bygglovprocessen ingår också i uppdraget.
Bygglovavdelningen är en del av samhällsbyggnadskontoret som består av ca 25 medarbetare. På bygglovavdelningen arbetar idag 7 medarbetare.


I arbetsuppgifterna ingår registrering av handlingar, förberedelser inför handläggning samt uppföljning och bevakning av ärenden, svara på frågor från kund via mail och telefon samt övrig bygglovadministration. Du kommer också ha ett systemansvar kopplat till enhetens verksamhetssystem Castor, inklusive mallar och e-tjänster. Enklare handläggning av ärenden kan också vara aktuellt.
För bygglovavdelningen är den pågående utvecklingen av nya arbetsprocesser central, där införande av en helt digital bygglovprocess är vår målbild. Bygglovavdelningen är inne i ett förändringsarbete och du får stor möjlighet att tillsammans med dina kollegor vara med och påverka utvecklingen.
Hela avdelningen deltar i utveckling av arbetssätt, rutiner och processer.


Vi söker en engagerad och servicemedveten person som trivs med uppgiften att vara spindeln i nätet. Du är ordningsam och kan arbeta strukturerat och metodiskt även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera med allmänheten och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Som person är du utåtriktad och duktig på att samarbeta med andra.

Du som söker har administrativ utbildning eller annan relevant utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du tidigare arbetat med bygglovprocessen.

Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare.

Publiceringsdatum
2018-08-13

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Ange följande referens när du ansöker: 03:2018:9
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Bergström 08-55501079

Företag
Nykvarns kommun

Adress
Nykvarns kommun
Centrumvägen 26
15580 Nykvarn

Kontorsadress
Centrumvägen 26

Jobbnummer
4285554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nykvarns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nykvarns Kommun: