Bygglovsadministratör/koordinator/samordnare för inspektörer

Enköpings kommun Miljö & Byggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Miljö & Byggnadsförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se


Publiceringsdatum
2018-03-06

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete som bygglovsadministratör / samordnare för inspektörer med stort eget ansvar och trevliga kollegor. Arbetsuppgifterna innehåller administration och processhantering kring handlingar avseende bygglovshandläggning och teknisk granskning. Du ingår i en grupp av sex administratörer varav tre är samordnare för var sin grupp. Arbetsuppgifterna kommer i första hand att vara planering och administration som stöd och hjälp till en grupp av sex byggnadsinspektörer samt att vara behjälplig både bygglovschef och processledare. I uppgifterna ingår att medverka vid utdelningsmöten, bevaka stoppdagar och administrera kommunicering av skrivelser, boka in samråd och platsbesök. Samordnare för inspektörer kommer på sikt också att kunna handlägga enklare anmälningsärenden samt medverka i nämndprocessen. I rollen hanteras även arkivering och gallring av handlingar.

Eftersom uppdraget är under utveckling är det viktigt att du har motivation och förmåga att vilja pröva nya utmaningar inom hela bygglovsprocessen. Vi ser även denna tjänst som en resurs med möjlighet till vidareutveckling till andra roller i processen. Du kommer även att lämna upplysningar om ärendenas status till byggherrar och entreprenörer.




Kvalifikationer
Du är noggrann, gillar ordning och reda, och har förmågan att skapa struktur i samarbete med dina kollegor. Du har även förmågan att hantera stressfyllda situationer och samtidigt behålla en god servicegrad till interna och externa intressenter. Det är viktigt att du är flexibel och har motivation när det gäller att lära nytt och bidra till att utveckla processer och samarbetet inom byggavdelningen och förvaltningen som helhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du har ett positivt förhållningssätt, att du är noggrann, initiativrik och serviceinriktad. Du tycker om att jobba i team, du trivs samtidigt med att skapa struktur i det grupp du arbetar med.

Du har genomförd gymnasieutbildning där vi ser påbyggda yrkesutbildningar med teknisk inriktning eller andra utbildningar relevanta för rollen som meriterande. Erfarenhet av myndighetsutövning, teknisk kontroll, bakgrund från kommunaladministration eller projektadministration från annan del av byggsektorn är meriterande.

I uppdraget behöver du ha en övergripande och för verksamheten relevant kunskap om kommunallag och förvaltningslag. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om plan- och bygglagen och tillhörande lagstiftning.
Datorvana och arbete med registrering i it-system är ett krav.
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ByggR är meriterande.



ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-101029.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

När du söker jobb hos oss registrerar du dig i Offentliga jobbs databas. De uppgifter du lämnar är offentliga och måste därför efter en eventuell begäran enligt offentlighetsprincipen lämnas ut. Enköpings kommun är personuppgiftsansvarig och kommer att behandla dina personuppgifter enligt personuppgiftlagens bestämmelser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-03-26 Snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: C18277
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Haak linda.haak@enkoping.se 0171-62 68 90
Christina Gortcheva christina.gortcheva@enkoping.se 0171-625192

Företag
Enköpings kommun Miljö & Byggnadsförvaltningen

Adress
Enköpings kommun Miljö & Byggnadsförvaltningen
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING

Kontorsadress
Kungsgatan 42 74580 Enköping

Jobbnummer
4001930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Miljö & Byggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Miljö & Byggnadsförvaltningen: