Bygglovsadministratör
Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen i Halmstad Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad.
Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun.
Vi ansvarar bland annat för bygglov, lantmäteri, kartor samt frågor om miljö, livsmedel och alkohol.
Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Halmstad. Vill du vara med och påverka?
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/intro Publiceringsdatum2020-04-17ArbetsuppgifterEn av våra kompetenta bygglovsadministratörer går på föräldraledighet och vi söker dig som kan och vill vikariera under hennes frånvaro. Är du en ordningsam och serviceminded doer som har en fallenhet för administration? Då kan det vara dig vi söker!
I rollen som bygglovsadministratör ansvarar du för den administrativa hanteringen av bygglovsprocessen genom att bland annat registrera, granska handlingar, begära in kompletteringar och expediera bygglovsbeslut. När det krävs bistår du också med att skicka ut handlingar till sökandes grannar för att inhämta synpunkter innan beslut. Du är ett stöd till förvaltningens handläggare, svarar på frågor från allmänheten, bemannar vår reception, hanterar post och arkiverar vid behov.
Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb där du arbetar i ett ärendeflöde som är en viktig del i huvudprocessen när våra kommuninvånare söker bygglov.
KvalifikationerVi har nyligen slagits samman till en bygg- och miljöförvaltning och därmed har vi också en ny administrationsavdelning. Organisationen har ännu inte riktigt landat och avdelningen arbetar med att finna sin nya organisationsidentitet och sina nya rutiner kopplat till detta. Därför är det viktigt att du anser dig kunna arbeta produktivt, trots att alla nya rutiner och arbetssätt inte är på plats. Du har en positiv attityd till arbetet och drivs av möjligheten att hitta nya vägar och strukturera upp, tillsammans med kunniga kollegor.
Du har tidigare arbetat inom administration och gärna med ärendeflöden, dvs hantering av inkommande ärenden, registrering, kontroll och utskick. Du har en god förmåga att prioritera och omprioritera när uppgifterna är många. Att trivas med en bredd av uppgifter är en förutsättning för att trivas i arbetet. Du skapar goda relationer till kunder och kollegor och trivs med att bygga omfattande och effektiva kontaktnätverk. Du kommer bra överens med personer på alla nivåer och hanterar konflikter på ett professionellt och ödmjukt sätt. Vi tror att du använder humor för att förstärka relationer med andra.
Du fokuserar på kundbehov och kundtillfredsställelse och sätter höga normer för kvalitet och kvantitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och strävar efter att uppnå enskilda och gemensamma mål. Då vi är myndighetsutövande är det såklart av högsta vikt att du följer de lagstadgade krav och regelverk vi har att förhålla oss till. Inom bygglovshantering förekommer en hel del terminologi enligt PBL (plan- och bygglagen) så erfarenhet av- eller kunskap inom området underlättar förståelsen för arbetet och är därför meriterande.
Du är bekväm med att ha datorn som ditt främsta verktyg och har erfarenhet av att arbeta i olika system, gärna i ärendehanteringssystem av något slag. Vi arbetar i ärendehanteringssystemen Artvise och ByggR.
Du uttrycker dig väl på svenska, i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 15 juni eller enligt överenskommelse, upphör: 2021-05-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHalmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C37501 - 2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, Bygg- och miljöförvaltningen
Jobbnummer 5192736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.