Bygglovkoordinator

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.

Vill du har ett varierande arbete där du får bidra till att ge kommunens invånare och företag stöd och service inom bygglovsprocessen? Då kanske det här är jobbet för dig!

Ditt nya jobb
Som bygglovkoordinator är du ofta första kontakten i bygglovsprocessen inför ett planerat byggprojekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att, i samarbete med dina kollegor, ge stöd och rådgivning inför kommande byggprojekt och hantera administrativa arbetsuppgifter.

En del i ditt nya arbete innebär att du behöver kunna förklara bygglovsprocessen, guida kommuninvånare och företag rätt inför en ansökan och sätta dig in i olika frågor kunden har inför ett planerat projekt. En stor del av frågorna som kommer in till oss är komplexa och kräver att du tar reda på fakta innan du kan svara.

En annan del i dina arbetsuppgifter är att hantera olika administrativa uppgifter som att registrera inkomna handlingar, expediera beslut och lämna ut arkivhandlingar. Du kommer också arbeta med att utveckla informationen på webben och ta fram statistikunderlag.

För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker om varierande arbetsuppgifter och brinner för att ge dem du möter i ditt arbete en god service. Då arbetssätt och processer är under ständig utveckling kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid.

Din kompetens
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som byggnadsingenjör eller annan relevant utbildning inom till exempel samhällsbyggnad. Vi vill också att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet, gärna inom offentlig förvaltning som handläggare, samordnare eller administratör.

Det är meriterande om du har erfarenhet av bygglovshandläggning och den lagstiftning som är utgångspunkten för vårt verksamhetsområde, till exempel plan- och bygglagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Eftersom en stor del av arbetet innebär kundkontakter är god service och ett gott bemötande en självklarhet för dig. Du är lyhörd och har lätt för att sätta dig in i kundens behov samt är lugn och saklig. Du behöver också vara skicklig på att kommunicera i tal och skrift på svenska.

Som person är du självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Du är noggrann och vill ha en hög kvalitet i ditt arbete. Du har intresse, vilja och önskan om att hjälpa andra och söker aktivt efter lösningar. För att trivas i rollen som koordinator behöver du vara intresserad av utvecklingsarbete och ser det som en självklarhet att arbeta digitalt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du ett roligt, utvecklande och varierande arbete tillsammans med andra. Du ges möjlighet för individuell kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med kollegor. Som medarbetare hos oss får du bland annat trygga anställningsvillkor, friskvårdsbidrag och möjlighet till distansarbete.

Vill du veta mer om våra förmåner? Klicka https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html.

Välkommen till oss
På bygglovavdelningen är vi ca 30 personer i varierande åldrar som jobbar tillsammans för att ge en god service till både privatpersoner och företag. Du kommer ingå i ett team med flera medarbetare som har samma arbetsuppgifter som du.

Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kommer att göras efter ansökningstidens slut. I rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra tester och arbetsprov som komplement till anställningsintervjun.

För att underlätta rekryteringen ber vi dig bifoga intyg på adekvat utbildning och tjänstgöringsintyg i din ansökan.

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som bygglovkoordinator!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/559".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530)

Arbetsplats
Stadsbyggnadskontoret

Kontakt
Jenny Ameziane
036-105031

Jobbnummer
9004777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: