Bygglovhandläggare/byggnadsinspektör

Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Företagspresentation:

Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har ca 40 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Värmdö är en kommun i stark tillväxt, med en ung befolkning. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.

Till bygg- och miljöavdelningen söker vi två

Bygglovhandläggare/byggnadsinspektörer

Bygg- och miljöavdelningen utgörs av en avdelning med 41 medarbetare som nästan uteslutande arbetar med myndighetsutövning. Vi ansvarar för olika typer av ärenden som exempelvis tillstånd, anmälningar, strandskyddsdispenser, livsmedelskontroller, bygglov, förhandsbesked, tillsyn, påföljder och ingripanden. Vi strävar också efter att utveckla verksamheten till en mer kundorienterad och digitaliserad arbetsprocess med bland annat e-tjänster som stöd och digital handläggning.

Hela vår verksamhet har växt och vi behöver nu utöka med ytterligare handläggare. Vill du arbeta med trevliga kollegor i en avdelning som är i utveckling där tempot är högt och där kunden är i fokus är du rätt person för oss. Vi sitter i kontorslandskap med flexibla arbetsplatser.

I rollen som bygglovhandläggare/byggnadsinspektör ingår arbetsuppgifter inom plan- och bygglagens område. I huvudsak innebär det att handlägga och fatta beslut om bygglov, anmälan, startbesked, tekniskt samråd och slutsamråd. Vidare ingår att förbereda beslutsunderlag till bygg-, miljö- och hälsoskyddsnämnden samt bedriva tillsyn i enlighet med plan- och bygglagen. Du kommer att arbeta självständigt med handläggning av ärenden och det innefattar bland annat granskning av inkomna handlingar. I rollen ingår mycket kontakter med kommunens olika invånare och företag. Du förväntas också delta i kontorets utveckling och förbättringsarbete.

Vi söker dig som är intresserad av byggnader och byggnation i vid mening eftersom vårt arbetsfält spänner över mycket varierande uppgifter. Du har en för arbetsområdet relevant högskoleutbildning eller motsvarande, erfarenhet från liknande arbetsuppgifter ses som meriterande. Du ska ha kunskap om plan- och bygglagen och miljöbalken.

Du kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt och är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer. Prioriterar service och anpassar ditt beteende för att skapa kundnöjdhet. Hanterar komplexa problem och situationer självständigt och effektivt. Tar initiativ inom och utanför eget ansvar i syfte att få saker att ske.

Du tycker om att jobba i team, men trivs samtidigt med att driva egna projekt. Detta kräver givetvis att du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift eftersom du kommer att delta i sammanträden, hålla presentationer och möta medborgare och byggherrar. Giltigt B-körkort är ett krav.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Anställningen är tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.

I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och hälsa och vår strävan är att alla medarbetare ska uppleva en bra balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Publiceringsdatum
2015-12-01

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 22/11 2015 men ansökningarna hanteras löpande.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Ansvarig rekryterare är Eva-Lena Bohlin och nås på 076-090 24 77 eller på eva-lena.bohlin@unikresurs.se .

Väl mött!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Profil
Ansök redan idag!:

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lena Bohlin 076-090 24 77

Företag
Unik Resurs i Sverige AB

Adress
Unik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping

Kontorsadress
Skyttegatan 2 58230 Linköping

Jobbnummer
2555454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: