Bygglovassistent

Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen i Falkenberg, Laholm eller i hela Sverige

Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar spännande utmaningar inom samhällsplaneringen. Idag bor nästan 45 000 invånare i kommunen. Samhällsbyggnads-
avdelningen arbetar med hållbar samhällsplanering för att Falkenberg ska kunna växa i enlighet med målsättningen att vara 50 000 invånare 2030.

Bygglovsenheten består idag av 16 engagerade och kunniga medarbetare som arbetar med bygglov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, inspektioner, tillsyn, bostadsanpassning och administration. Bygglovsavdelningen handlägger ca 1000 ärenden om året rörande bygglov, anmälan och tillsyn.


Publiceringsdatum
2019-05-07

Arbetsuppgifter
Du förväntas ta stort eget ansvar inom ditt arbetsområde och vara med och bidra till avdelningens utvecklingsarbete och ett positivt arbetsklimat.

Du tar emot och diarieför bygglovsansökningar och anmälningar samt hanterar enhetens post/mejl och stöttar i den dagliga ekonomihanteringen, som exempelvis kontering av fakturor och beställningar. Vi ser även att du aktivt deltar i enhetens utvecklingsarbete i de frågor som berör administration. I uppdraget ingår att hantera och handlägga ärenden samt dokument i våra ärendesystem och övriga register som enheten ansvarar för. Du tar även fram statistikunderlag inför våra rapporteringar. Du förväntas ge service till allmänheten i form av upplysningar, hantera beställningar av kartor och uppdatera information till vår webb-plats. Du har en positiv inställning till digitalisering, nya arbetssätt och arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
Vi söker nu en driven, strukturerad och lösningsfokuserad bygglovadministratör till enheten.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av bygglovadministration samt mycket god IT-kunskap, bland annat om systemverktygen Raindance, Comprima, EDPVision samt Office paketet.

Då arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter är det av stor vikt att du är tydlig, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du är en servicemedveten person som sätter kunden i fokus genom ett professionellt bemötande och god kommunikation. Du ska ha lätt för att samarbeta med både arbetskamrater och kunder. Du har god organisationsförmåga, är systematisk och kommer till avslut samtidigt som du tar ansvar för helheten och trivs med teamarbete.

Erfarenhet av bygglovadministration eller liknande är meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-26
Ange följande referens när du ansöker: A875812 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lennart Lorick Lennart.Lorick@falkenberg.se 0346-886055

Företag
Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen

Adress
Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
31180 Falkenberg

Jobbnummer
4772796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen: