Bygglovassistent
Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen i Falkenberg,
Laholm eller i
hela Sverige Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar spännande utmaningar inom samhällsplaneringen. Idag bor nästan 45 000 invånare i kommunen. Samhällsbyggnads-
avdelningen arbetar med hållbar samhällsplanering för att Falkenberg ska kunna växa i enlighet med målsättningen att vara 50 000 invånare 2030.
Bygglovsenheten består idag av 16 engagerade och kunniga medarbetare som arbetar med bygglov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, inspektioner, tillsyn, bostadsanpassning och administration. Bygglovsavdelningen handlägger ca 1000 ärenden om året rörande bygglov, anmälan och tillsyn.
Publiceringsdatum2019-05-07ArbetsuppgifterDu förväntas ta stort eget ansvar inom ditt arbetsområde och vara med och bidra till avdelningens utvecklingsarbete och ett positivt arbetsklimat.
Du tar emot och diarieför bygglovsansökningar och anmälningar samt hanterar enhetens post/mejl och stöttar i den dagliga ekonomihanteringen, som exempelvis kontering av fakturor och beställningar. Vi ser även att du aktivt deltar i enhetens utvecklingsarbete i de frågor som berör administration. I uppdraget ingår att hantera och handlägga ärenden samt dokument i våra ärendesystem och övriga register som enheten ansvarar för. Du tar även fram statistikunderlag inför våra rapporteringar. Du förväntas ge service till allmänheten i form av upplysningar, hantera beställningar av kartor och uppdatera information till vår webb-plats. Du har en positiv inställning till digitalisering, nya arbetssätt och arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker nu en driven, strukturerad och lösningsfokuserad bygglovadministratör till enheten.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av bygglovadministration samt mycket god IT-kunskap, bland annat om systemverktygen Raindance, Comprima, EDPVision samt Office paketet.
Då arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter är det av stor vikt att du är tydlig, pedagogisk och lösningsfokuserad. Du är en servicemedveten person som sätter kunden i fokus genom ett professionellt bemötande och god kommunikation. Du ska ha lätt för att samarbeta med både arbetskamrater och kunder. Du har god organisationsförmåga, är systematisk och kommer till avslut samtidigt som du tar ansvar för helheten och trivs med teamarbete.
Erfarenhet av bygglovadministration eller liknande är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Ange följande referens när du ansöker: A875812 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLennart Lorick
Lennart.Lorick@falkenberg.se 0346-886055
FöretagFalkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen
AdressFalkenbergs kommun, Samhällsbyggnadsavdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
Kontorsadress31180 Falkenberg
Jobbnummer 4772796
Observera att sista ansökningsdag har passerat.