Bygglovadministratör (vik)
Askersunds kommun, Samhällsbyggnad Sydnärke / Administratörsjobb / Askersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Askersund,
Laxå,
Kumla,
Hallsberg,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Askersunds kommun, Samhällsbyggnad Sydnärke i Askersund Askersunds kommun ligger vid norra Vätterns skärgård. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag.
Askersunds kommun vill erbjuda dig som medarbetare ett meningsfullt arbete med goda villkor. Du bidrar med delaktighet i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över det du gör. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och bra resultat. Kommunens ledord är lust, mod och engagemang!
Det finns goda pendlingsmöjligheter från Örebro och Motala med omnejd.
Samhällsbyggnad Sydnärke är en gemensam förvaltning för de tre sydnärkekommunerna Askersund, Lekeberg och Laxå, men är en del av Askersunds kommuns organisation. Samhällsbyggnad Sydnärke jobbar med plan-, bygg- och miljöfrågor och är en viktig del av kommunernas arbete med attraktivitet och hållbarhet. På förvaltningen jobbar drygt 30 personer. Personalen utgår från kontoret i Askersund, men har även tillgång till arbetsplatser i Lekeberg och Laxå.
Förvaltningen arbetar åt Sydnärkes Miljö- och byggnämnd, men får också uppdrag av de tre kommunernas kommunstyrelser.
Förvaltningens stab ansvarar för förvaltningsgemensamma frågor, miljödiplomering, verksamhetsutveckling/digitalisering och är administrativt stöd åt förvaltningens bygg- och miljöavdelningar. Staben består av fem tjänster.
Publiceringsdatum2023-04-06ArbetsuppgifterSom bygglovadministratör jobbar du nära handläggarna och sköter de administrativa delarna i ärenden som rör bygglov och bygganmälan.
Detta innebär bl.a. att du registrerar nya ärenden och diarieför kompletteringar i befintliga ärenden. Du expedierar och kungör beslut, hanterar och rättidsprövar överklaganden. Du är behjälplig med att lämna ut allmänna handlingar. Vi har nyligen infört e-tjänster och du kommer vid behov stötta och guida sökanden att använda e-tjänsten. Du kommer även ansvara för att sammanställa statistik och vara behjälplig med att svara på allmänna frågor.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning på högskole- eller gymnasienivå eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Vi ser gärna att du har kännedom om förvaltningslagen och plan- och bygglagen, som är de regelverk som ligger till grund för ditt arbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande tjänster, har kunskap om byggprocessen och har erfarenhet av vårt verksamhetssystem för bygglov, ByggR inklusive Atom och Visuell styrning.
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och ansvarstagande och förstår vikten av att vi jobbar med myndighetsutövning. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet. Körkort B för växlad bil är ett krav.
Vi ser gärna att våra medarbetare speglar samhällets mångfald.
ÖVRIGT
Observera! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Askersunds kommun, och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Vi väljer själva var och hur vi annonserar!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1214828".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Askersunds kommun (org.nr 212000-1983)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Askersunds kommun, Samhällsbyggnad Sydnärke
Kontakt Fredrik Idevall
fredrik.idevall@askersund.se 058382051 Jobbnummer 7636118
Observera att sista ansökningsdag har passerat.