Bygg- och förvaltningsinformationshandläggare (CAD/BIM)

Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från större kontorsbyggnader, offentliga lokaler, idrottshallar, saluhallar, salutorg, partihandelsområden och brandstationer till slott och herrgårdar, konstnärsateljéer, villor och små torp på landet. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför kommungränsen. Bredden i vårt fastighetsbestånd, där varje kund har sina specifika behov, utmanar chefer och medarbetare till nytänkande och kreativitet och till att vara öppna för ständig förnyelse och utveckling. Vår gemensamma strävan är att skapa värden och attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck och som bidrar till ett jämlikt och hållbart Stockholm. Fastighetskontoret har en årlig omsättning på ca 1,3 miljarder kronor. Fastighetskontoret har cirka 150 medarbetare och verksamheten är organiserad i fyra avdelningar och en kommunikationsstab. Kontoret är centralt beläget på Hantverkargatan, tio minuters promenad från Centralstationen.

Administrativa avdelningens uppdrag är att stödja, styra och utveckla de gemensamma administrativa processerna och verktygen inom kontoret. Avdelningen är organiserad i tre enheter; ekonomi och verksamhetsplanering, arbetssätt och stödsystem samt HR.

Enheten för arbetssätt & stödsystem ansvarar för hantering av teknisk och administrativ bygg- och förvaltningsinformation, IT samt arkiv och registratur.

Publiceringsdatum
2015-10-28

Arbetsuppgifter
Som bygg- & förvaltningsinformationshandläggare hanterar du teknisk bygg- och förvaltningsinformation som är en förutsättning för en effektiv fastighetsförvaltning och effektiva projekt. I din roll ingår att:
• Leverera underlag till olika byggprojekt samt utföra leveranskontroll vid överlämning av relationsinformation från projekt- till förvaltningsskede.
• Löpande uppdatera ritningar för byggnader inom kontorets fastighetsbestånd samt hålla det digitala ritningsarkivet uppdaterat.
• Hantera kontorets digitala bygg- och förvaltningsinformation.
• Säkerställa att areaberäkningar på befintliga ritningar och modeller utförs - ofta som beställare men ibland även genom egen beräkning.
• Bistå verksamheten i CAD/BIM-relaterade frågor.
• Delta i utvecklingsarbete inom funktionen.
• Förvalta ramavtal inom området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från liknande tjänst. Du har kunskap om och förståelse för informationsbehovet genom en fastighets livscykel från byggprojekt till förvaltning. Du är bekant med de vanligaste formaten och standarderna inom branschen. Det är meriterande om du även har erfarenhet av BIM.

Vi söker dig som har teknisk utbildning inom området. Högskoleutbildning är meriterande men relevant arbetserfarenhet värderas dock högre.

Rollen kräver en serviceinriktad personlighet med god samarbetsförmåga som kan ge stöd och service till verksamheten. Du är noggrann och planerar och genomför ditt arbete självständigt. Du är uthållig samt har förmåga se dina arbetsuppgifter i ett större sammanhang.

ÖVRIGT
Fastighetskontoret har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt., upphör: 2016-09-30 Vikariat under föräldraledighet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A36744
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olga Ekstam, Enhetschef 08 508 267 37 olga.ekstam@stockholm.se

Facklig kontakt
Karin Wrannvik, Ledarna
Susann Holm, Vision 0850826971
Birgitta Andersson, SACO 0850828445

Företag
Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem

Adress
Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem
Stockholm
10420 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm 10420 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2501416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Arbetssätt och stödsystem: