Butikssamordnare och guide

Stockholms Stad:Visningsenheten / Resevärdsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla resevärdsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Visningsenheten i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholms Stadshus är känt både för sin fina arkitektur och sina evenemang, där Nobelfesten är det mest berömda. Under sommaren har huset närmare 3.000 besökare per dag. Vi söker en person som vill vara med och ge våra besökare en fantastisk upplevelse av sitt besök i vårt vackra Stadshus!

1 plats(er).Arbetet som butikssamordnare/guide är både operativt och administrativt och består av två delar; guidning och butik.

Som guide visar du besökare Stadshuset, säljer biljetter, tar emot bokningar och ger viss turistinformation. Allt detta ska du kunna göra på tre språk. I dina arbetsuppgifter ingår även vissa administrativa uppgifter. Du tjänstgör också på mottagningar, där du är toastmaster och guide på svenska eller engelska under en mottagning som vanligen pågår i två timmar.

Som butikssamordnare delar du ansvaret för Stadshusets shop med den inköpsansvariga. Du är försäljare och hanterar kassasystemet, ansvarar för lager och inventering och arbetsleder den timanställda personalen. Du hjälper till med skyltning, beställningar och andra gängse butikssysslor. Under högsäsong är shopen en renodlad butik, och under lågsäsongen flyttar visningsreceptionen ihop med shopen, vilket då innebär att shopen även blir en bas för visningarna.

Andra arbetsuppgifter kan tillkomma.

Vi söker dig som:
• kan tala och skriva svenska på modersmålsnivå och tala engelska obehindrat och vårdat. Båda språken används i det dagliga arbetet. Utöver det krävs det att man talar ett av följande språk flytande; tyska, franska, spanska, italienska, kinesiska eller ryska.
• tidigare arbetat i butik och har dokumenterat god kassavana.
• har vana från tidigare arbete inom service med hög stressnivå.
• har goda kunskaper i Excel och övriga program i Officepaketet.
• är van vid och tycker om att tala inför grupp.

Vi lägger mycket stor vikt vid din personlighet.

För att klara av de mångskiftande arbetsuppgifterna krävs att du har en mycket god samarbetsförmåga och en högt utvecklad känsla för service. Du ska kunna samarbeta smidigt med kollegor, extrapersonal och med externa parter. Eftersom jobbet både är operativt och administrativt, krävs en stor simultankapacitet, och förmåga att snabbt kasta sig mellan olika arbetsuppgifter.

Du ska vara lyhörd och kommunikativ, kunna ta egna initiativ och ha lätt för att lära, vara noggrann men inte perfektionist. Du måste kunna ta konstruktiv kritik från dina kollegor och arbetsledare och du får gärna komma med egna förbättringsförslag.

Du måste kunna behålla ditt lugn och din vänlighet samt ge god service under extremt stressiga förhållanden, men att även ha en kreativitet och initiativrikedom under mindre intensiva perioder.

Vi söker en bra berättare, en guide som kan levandegöra rummen och historierna om Stadshuset. Du ska kunna entusiasmera besökarna i gruppen och kunna väcka intresse för det du berättar.
Arbetstiden är schemalagd och omfattar även vissa kvällar och helger.
Schemat omfattar även helgdagar, som till exempel nationaldagen och midsommar.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Det är meriterande om du har:
• guidevana
• kunskap i skyltning och dekor
• ekonomiutbildning
• utbildning inom konst/arkitektur
• vana att leda och lära upp andra och att dela med sig av sina erfarenheter.

Varaktighet: 6 månader eller längre. Det här är ett vikariat för en föräldraledig medarbetare och är tidsbegränsat.
Arbetstid: Dagtid.
Intervjuerna sker under januari. För att kunna söka denna tjänst måste du finnas tillgänglig under denna period. Om du bor eller studerar på annan ort eller i ett annat land, måste du vara beredd att vid ett flertal tillfällen komma till Stadshuset. Vi står inte för resekostnader till dessa tillfällen.

Eftersom annonsen läggs ut så nära jul, kommer ingen behandling av ansökningar ske mellan 20 december och 4 januari.

Vi gör inte intervjuer via telefon eller Skype.

Rekryteringsprocessen är lång och du får förbereda dig på att det kan ta tid från det att du har skickat din ansökan tills du får svar av oss, eller blir kallad till en eventuell intervju.

Observera att du inte kan bifoga ett CV, utan du måste lägga in all information du vill ha med i din ansökan.

Som nyanställd får du en internutbildning.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Anna-Karin Freidh,08 508 29 704

Katja Morander, Samordnare, 508 29 017, 0761229017, visningsrekrytering@stockholm.se

Erfarenhet krävs

Publiceringsdatum
2014-12-03

Arbetstider och omfattning
Heltid 6 månader eller längre

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-23
Ansökan skickas till:
Visningsenheten
Ange följande referens när du ansöker: 28/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Freidh

Företag
Stockholms Stad:Visningsenheten

Adress
Stockholms Stad:Visningsenheten
Stadshuset
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2088660

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Visningsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Visningsenheten: